PDA

Se fuld version : Lakridskaffe?

Shinary
15. September 2014, 13:25
Hej.

Min mor elsker kaffe, så jeg tænkte jeg ville gøre hende lidt glad med noget sjovt speciel kaffe:D. Fandt en side med en masse special kaffe og faldt over... LAKRIDSKAFFE! (http://maggies.dk/produkter/24-specialkaffe-/329-lakrids-kaffe/) Min mor elsker lakrids lige så meget som hun gør kaffe, så det lød som noget rigtig godt:rolleyes:. Er der nogle af jer, som har prøvet det?:confused:

-E*
15. September 2014, 14:38
Tanken er rigtig fin. Jeg kender ikke din mor og, i særdeleshed i denne kontekst, kender jeg ikke din mors forhold til kaffe. Jeg kan kort fortælle dig, hvorfor jeg ikke ville springe på, og jeg er rimeligt sikker på at mindst en af årsagerne ikke ville få din mor til at vælge fra.
1) Jeg forstår ikke hypen med at proppe lakrids i alting. Jeg kan godt lide lakrids, og jeg var ret vild med den lakrids-rabarberdessert jeg fik på frederikshøj, men alle mulige tosser putter jo lakrids i alt nu til dags (mand! Jeg lød da lige som en firsårig).
2) Det ser ikke ud til at der står noget om ristedatoer på etiketten. Jeg kan heller ikke finde andet på siden, end at kaffen kommer fra "kyndige ristere". - Du risikerer gammel kaffe.
3) Jeg ville foretrække kaffe uden aromaer, de maskerer alle de fine nuancer god kaffe har.
4) Jeg stoler ganske simpelt ikke på "fagfolk" der ikke kan stave de mest simple termer indenfor eget fag. I den givne espresso.

Hvad ville jeg gøre i stedet? Finde en god rister med ristedatoer på sin kaffe, der kan fortælle om hvad han har, så kan det være at han har noget med noter af lakrids. Men så igen, er din mor vild med Peter Larsen, så er det arbejde måske spildt, og hun ville måske sætte mere pris på lakridskaffen. Husk du spørger på et forum for nørder, der har kaffe som passion.

Derudover: Velkommen til.

Kl@us
15. September 2014, 15:35
Den her tråd lugter mere af link spam, end af lakrids. Og jeg kan godt li' lakrids!

pingel
15. September 2014, 15:43
Den her tråd lugter mere af link spam, end af lakrids. Og jeg kan godt li' lakrids!

Ja, og ellers kan man jo bare knalde lidt lakridspulver i sin Kieni...

Jens_Muff
15. September 2014, 15:56

Det var også min første tanke.. Og derudover er aromakaffe virkelig modbydeligt - og ødelæggende for ens kværn.

Saig
15. September 2014, 19:46
Jeg fik serveret noget lakridskaffe på et tidspunkt. Det synes jeg smagte OK taget i betragtning af at det var formalet og lavet på en almindelig kaffemaskine.

Det koster jo ikke alverden, så hvorfor ikke bare springe ud i det? Om ikke andet kan man sige man har prøvet det :)

Jens_Muff
15. September 2014, 19:49
Det koster jo ikke alverden, så hvorfor ikke bare springe ud i det? :)

Fordi det ødelægger kværnen. Jeg var engang forbi et sted, som også havde aromakaffe. De havde (fornuftigt nok) en seperat kværn til det. Ellers kommer al fremtidig kaffe man putter i kværnen til at smage af det stads.

Saig
15. September 2014, 20:06
Tja.. Det er nok lidt omstændigt at forære hende en seperat kværn til formålet også :P

-E*
15. September 2014, 23:05
Så længe det ikke er åbenlys reklame (og medgivet, hvad OP vil med tråden er ret uklart), så synes jeg vi skylder at antage hans hensigt er reel nok. Det er heller ikke fordi tråden udvikler sig til en god reklame, skulle det være hensigten...

Kl@us
15. September 2014, 23:40
Åbenlys reklame kan man da forholde sig til, i det mindste :)

Min erfaring med den her slags, gør at jeg læner kraftigt opad at der her snyltes på at espressobar.dk benytter "dofollow"-links i forumet, hvilket er god for søgemaskineoptimering. Mange andre fora benytter "nofollow" som har meget lille/ingen værdi i søgemaskinernes øjne, eller der er sat regler op ala man skal have skrevet 10-20 indlæg før man må inkludere links.

Når man googler "lakridskaffe" kommer maggies.dk op som nummer 3 i resultatet (hos mig, det kan variere hos andre da Google jo er individuel), og den side som OP linker til er også rimelig godt optimeret til "lakrids kaffe", i html koden er der fyldt godt op med keywords som: "lakrids kaffe", "kaffe med lakrids", "kaffe med lakridssmag", "lakrids".

I mange tilfælde ved shopejeren slet ikke hvad deres SEO firma foretager sig. De har måske købt en "kom til tops på Google for 3000 kr"-pakke eller "linkpakke for 1500 kr" hos et eller andet lille SEO firma, som så bl.a. laver indlæg på online fora hvor man benytter SEO-venlige links som herinde. Og i det her tilfælde, linkes der så meget belejligt på ordene "special kaffe" og "lakrids kaffe", som også er de ord der findes på titlen for den side der linkes til. Søgemaskinerne vil ikke reagere på ord som "en masse, og faldt over". De ser at der linkes på "special kaffe, lakrids kaffe" og den side der linkes til har både "specialkaffe" og "lakridskaffe" i både URL'en og sidens titel. Det er en lille del af algoritmen der afgør hvilken placering i Google, maggies.dk skal have, når nogen søger på "special kaffe" og "lakridskaffe".

peter_il
16. September 2014, 00:31
Folk der bedriver markeds(af)føring på den måde skulle squ støbes ned i et randfundament!

Jens_Muff
16. September 2014, 01:24
Lyder ikke helt skævt, Klaus. Så blev jeg også lidt klogere i dag. :)

Når en ny bruger på indlæg nr. 1 på nogen som helst måde henviser til nogen, der sælger et eller andet, så er der 9/10 gange tale om folk der ikke har gidet betale for reklame.

-E*
16. September 2014, 09:48
Jeg må bøje mig for flertallet... :)

Det tekniske, som Klaus var så venlig at dele, havde jeg intet begreb om, at det fx hjalp i googleoptimering. Det gør skjult reklame noget mere problematisk... Jeg troede egentlig at det han kunne få ud af det, var at folk kunne finde siden her (såfremt det er skjult reklame) og så tilsvarende vores lidet flatterende kommentarer.

Kaffe T
16. September 2014, 12:13
Bør denne tråd ikke slettes så ?

Thebat18
16. September 2014, 13:13
Min mor elsker en chokoladekaffe man kan få i et lille te-hus i Horsens.
Det er rimeligt kraftigt aromatiseret kaffe, men det smager rigtigt godt, når hun laver en stempel med omkring 70% alm peter larsen og så de sidste 30% chokoladekaffe.
Kan forestille mig det er det samme der.

- Fik faktisk en tanke her den anden dag, at rive lidt finsk salt-lakrids i bunden af portafilteret og så dose en omgang kaffe oven på og tampe og se hvad resultatet er.
Ved ikke om jeg måske skal mixe det ind i kaffen i portafilteret, men det må give en procentmæssig smag. :P

-E*
16. September 2014, 13:17
Bør denne tråd ikke slettes så ?

Jeg har ikke lyst til at Espressobar skal bruges til at give gratis reklame/spam. Jeg synes de retningslinjer vi har er gode, og at det er fair man betaler. Jeg havde ikke troet de her indlæg kunne hjælpe, som nævnt med googleoptimering, eller rettere, jeg havde ikke begreb om at det var tilfældet.

Omvendt synes jeg det bliver etisk problematisk at vurdere tråde ud fra "det-er-nok-reklame" og så slette med rund hånd. Jeg ser et problem i at den potentielt reelle nye bruger bliver smidt ud med et "Du er en butik, der spammer" og en udvælgelse af "de rigtige brugere". Teoretisk set, ville det også være nemt at starte en "den her eller den her maskine?" tråd med henblik på at promovere sin egen forretning. Grænselandet har bare for mange gråzoner.

Den eneste begrænsende løsning jeg kan se, er et minimum på say... 5 posts før man må poste links. Alternativt at affinde sig med en hvis grad af skjult reklame...

Kl@us
16. September 2014, 13:40
Den eneste begrænsende løsning jeg kan se, er et minimum på say... 5 posts før man må poste links. Alternativt at affinde sig med en hvis grad af skjult reklame...

Og/eller at sætte "nofollow" på forumlinks som standard. Så er der ingen søgemaskineoptimering at vinde ved det, så er det kun "normal reklame".

Det her forum er vBulletin, så jeg kunne forestille mig der er en ja/nej indstilling et sted i adminstationen for kontrolpanelet.

Shinary
3. October 2014, 10:18
Hej alle sammen.

Jeg aner ikke hvad trækketiden er eller noget. Jeg drikker nemlig ikke kaffe selv og derfor spurgte jeg her.

Jeg er ked af hvis nogle tror det var reklame og mit spørgsmål ikke var velkomment. Jeg har haft nogle hektiske uger, så derfor har jeg ikke fået kigget her. Undskyld, og jeg skal nok lade være med at genere Jer mere.

P.s. Hvad i alverden er nofollow?

Kleen™
16. December 2014, 18:15
Hvis du endelig vil have lakridskaffe der duer til noget, så er det her måden at gøre det på...fremkommet ved et af mange smagseksperimenter jeg har leget med, blandt andet for at undgå indkøb af parfume-infuserede bønner.

Gå i Urtekram og køb deres bedste, økologiske lakridspulver (rent naturprodukt).
Vælg et (porta)filter, som du ikke bruger til alm. kaffe.
Drys et tyndt lag (smag dig frem) i bunden af filteret og kværn nogle smagsmatchende bønner direkte ned ovenpå.
Tamp og skyd dit shot.
Enjoy.

Jeg har forsøgt med et utal af variationer, men foretrækker så absolut varianterne uden mælk...eks. americano.

En anden duelig metode er traditional coldbrew, hvor du tilsætter en teskefuld lakridspulver sammen med bønnerne inden de sættes til at trække et døgns tid. Serveret på isterninger er det en superlækker drik i de varme sommermåneder eller til desserten.

Advarsel: Brug IKKE et bundløst PF, da lakridspulveret klotter hullerne til indtil det opløses og derfor strinter all-over-the-place...