Filterkurve og PF til NS Oscar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • applebang
    Mellemristet
    • Nov 2012
    • 186

    Filterkurve og PF til NS Oscar

    Hej alle sammen

    Jeg vil høre om der er nogle som kan anbefale nogle opgraderinger af køb af PF til en NS Oscar? Er der også nogle som kan anbefale nogle kurve som er bedre end dem man får med sin oscar når den købes fra ny? Jeg tænker sån dobbeltkurv som kan indeholde 16gram, da det er det som jeg kører med nu og ved at finpasse.

    Håber der nogle som har nogle gode erfaringer og anbefalinger til lidt opgraderinger :-)
    ___________________
    EK 43 LE
    Mazzer Mini A m. SJ knive
    Wilfa WSCG-2

    Aeropress
    V60
    Bestproject filter
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #2
    Jeg kører med standard 18 grams som er købt hos Kaffeagenterne men de kan fås alle steder.

    Du skal være opmærksom på at portafilteret til en Oscar er anderledes end et normalt da "ørerne" sidder anderledes i forhold til håndtaget end på et almindeligt. Du kan sagtens bruge et almindeligt men håndtaget vil ikke pege ligeud fra maskinen.. Nok nærmere en hel del ud til højre side og det er måske ikke så fedt...

    Jeg synes nu ikke der er noget galt med de standard og ville ikke bruge kræfter på at opgradere der.

    Så hellere no burn steam arm, OPV, gicleur og måske manometer hvis det skal være helt tosset ;-)

    Filterkurv gav jeg 75 kr. for mener jeg.
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • applebang
      Mellemristet
      • Nov 2012
      • 186

      #3
      De mod er købt ind og skal snarst på. Måske juleprojekt ;-). No-burn arm'en er kommet på (med 2 huller) men synes stadig den varmer ret hurtig. Pt har jeg kun brugt den lille mælkekande da jeg kun skal have lavet en latte.

      Men har heller ik brugt så meget tid på steam endnu. Vil heller have kaffe teknikken til at køre
      ___________________
      EK 43 LE
      Mazzer Mini A m. SJ knive
      Wilfa WSCG-2

      Aeropress
      V60
      Bestproject filter

      Comment

      • movin
        Espresso
        • Aug 2013
        • 630

        #4
        Jeg køre med 20 g vst filterkurv hvilket er rigtigt tilfredsstillende, da jeg også er ret ny i det lære jeg meget fra et bundløst pf da det straffer mig hvis jeg gør noget forkert..

        Comment

        • applebang
          Mellemristet
          • Nov 2012
          • 186

          #5
          Køber også snart et bundløs pf. Har hørt at den type kurv du bruger skulle være svære at bruge end de alm NS kurve man får standard med sin oscar
          ___________________
          EK 43 LE
          Mazzer Mini A m. SJ knive
          Wilfa WSCG-2

          Aeropress
          V60
          Bestproject filter

          Comment

          • movin
            Espresso
            • Aug 2013
            • 630

            #6
            Det er ikke min erfaring at min vst er svære end standart, syntes oftere at jeg oplever de små strint i de originale ns kurve.. desuden syntes jeg at det er lækkert at kunne presse 22 g i uden at det rammer skruen. bruger stadig den originale ns kurv til mindre doseringer.
            Last edited by movin; 11. December 2013, 19:29.

            Comment

            Working...
            X