Afkalkning Miss Silvia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ABW
    Mellemristet
    • Apr 2008
    • 190

    Afkalkning Miss Silvia

    Jeg har søgt løs på forummet, og jeg har fundet en del om problemerne med afkalkning af en Nuova Simonelli Oscar - som ellers ser ud til at være en lækker maskine.

    Mange herinde har så vidt jeg kan forstå en Miss Silvia, men jeg synes ikke, jeg kan finde ud af, om den er let at afkalke, eller om den er lige så problematisk som Oscar. Kan man tømme kedlen på den?

    I øvrigt: Kan man overhovedet afkalke en hx-maskine ordentligt? De små rør må være ret sårbare for kalkpropper?

    Ja, det var vist en blandet landhandel af spørgsmål.
  • Journey
    Espresso
    • May 2007
    • 502

    #2
    Re:Afkalkning Miss Silvia

    Hej..

    En Silvia er nem og af kalke, da den tager vandet i bunden af kedelen..

    Problemet ved HX er at kedelen sjældent er lavet så den tømmes i bunden, Dette resulterer i at der kan lægge sig noget afkalkningsmiddel i bunden af kedelen som man ikke kan få ud..

    Men tilbage til silvia.. Jeg havde købt noget afkalkningpulver ved kaffe-agenterne som lå i små portionsposer.
    Så er det bare og hælde en posefuld i tanken og så fylde den helt op med vand. Røre rundt med en ske, så man er sikker på der er blandet ordentligt..
    Så køre man ca en halv liter i gennem maskinen og derefter lidt igennem damprøret..
    Så skal det bare have lov og stå i en times tid..

    Så tømmer man tanken og får den gjordt ren..

    Frisk vand i.. Og køre en tank eller 2 i gennem både brygge hovedet og i damprøret..

    Så skulle det køre..
    Hilsen Johnny

    Faema Legend S1
    Faema MD3000 Touch
    Mahlkoenig Vario
    Jura Ena 9 OneTouch

    Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

    Comment

    Working...
    X