PDA

Se fuld version : Anbefaling af kaffemaskine med indbygget kværn

mbk
29. December 2012, 00:57
Jeg kan se, at der mest er fokus på ekspresso herinde, men håber der måske alligevel sidder nogle, der kan hjælpe mig.

Jeg søger en kaffemaskine med indbygget kværn, som kan:

- Brygge en (god) kop kaffe af gangen.
- Kunne rengøre sig selv i det daglige.
- Have en pris under 3000 kr.

Dem jeg har kunnet finde, brygger enten en hel kande af gangen eller kan kun lave ekspresso.

Vh
Michael K

ras8000
29. December 2012, 12:22
Hvad er ekspresso? Kaffemaskiner med indbygget kværn er ofte noget juks. Hvis jeg var dig købte jeg en god kværn f.eks. en Vario og så en Chemex og evt. en Aeropress.

Casper
29. December 2012, 13:44
+1
Wilfa kvaern og aeropress så er du rigtigt godt koerende for ca 700kr. Saa har du stadig 2300 paa kontoen til laekre boenner.

mbk
29. December 2012, 14:23
Hvad er ekspresso? Kaffemaskiner med indbygget kværn er ofte noget juks. Hvis jeg var dig købte jeg en god kværn f.eks. en Vario og så en Chemex og evt. en Aeropress.

Ekspresso for mig er noget meget stærk og bitter kaffe i bunden af en kop, som man nipper til. Men sikker på, at der er nogen herinde, der kan komme med en bedre definition ;).

Vil gerne have noget, som der er minimal rengøring/klargøring i. Har pt. en Philips Senseo, der bruger kaffepuder. Den er dejlig nem at have med at gøre og laver noget middel okay kaffe. Derfor jeg tænkte, at en maskine med indbygget kværn (som ikke skal rengøres efter hver kop), kunne være en værdig opgradering.

Vh
Michael K

RasmusDJ
29. December 2012, 16:09
Hvis det skal være forholdvis nemt, uden alt det "besvær" som er ved at kværne kaffen og proppe det i en aeropress, så er det nok en Jura du er ude efter. Prøv evt at søge på dette her på forumet, så burde der dukke nogen emner op, som vedrører netop dette.

Men ligesom de andre, til sort kaffe, så ville en Wilfa kværn, aeropress og måske en Chemex være et super udgangspunkt, og så har du til en formidabel kaffe.

Kvaksalver
29. December 2012, 19:30
Det der muligvis antydes, er, at der ikke er noget, der hedder en ekspresso. Der er noget, der hedder en espresso. Men altså, hvis den smager bittert er den både lavet OG stavet forkert...

Ekspresso for mig er noget meget stærk og bitter kaffe i bunden af en kop, som man nipper til. Men sikker på, at der er nogen herinde, der kan komme med en bedre definition ;).

Vil gerne have noget, som der er minimal rengøring/klargøring i. Har pt. en Philips Senseo, der bruger kaffepuder. Den er dejlig nem at have med at gøre og laver noget middel okay kaffe. Derfor jeg tænkte, at en maskine med indbygget kværn (som ikke skal rengøres efter hver kop), kunne være en værdig opgradering.

Vh
Michael K

Jens_Muff
29. December 2012, 22:56
Jeg kan se, at der mest er fokus på ekspresso herinde, men håber der måske alligevel sidder nogle, der kan hjælpe mig.

Jeg søger en kaffemaskine med indbygget kværn, som kan:

- Brygge en (god) kop kaffe af gangen.
- Kunne rengøre sig selv i det daglige.
- Have en pris under 3000 kr.

Dem jeg har kunnet finde, brygger enten en hel kande af gangen eller kan kun lave ekspresso.

Vh
Michael K

Jeg kender ikke til kaffemaskiner der brygger en enkelt kop ad gangen med indbygget kværn. Jeg ville nok også starte med analog kaffe - altså en god kværn og en Aeropress. Det er fremragende kaffe, hvis man bruger gode bønner. Rengøringen kan klaret med et skyld under hanen.

Det tager selvfølgelig stadig et par minutter at lave kaffe inkl. kogning af lidt under 0,5 l vand osv, men det er meget hurtigt sammenlignet med stempelkande og alm kaffemaskinekaffe, (og imo væsentlig bedre end sidstnævnte) da selve brygningen er overstået på under 2 minutter. 1 aeropress giver et fyldt stort krus, eller 2 små kopper.

Gider du ikke "besværet" (nogen kalder det "sporten") er en fuldautomatisk espressomaskine a la Jura nok det nærmeste jeg kan komme i tanke om. Det er en "espressomaskine" så den laver espresso. Man kan vist godt lave en "Lungo" hvor man kører mere vand igennem bønnerne. Det vil man aldrig gøre på en mere manuel maskine, men det smager måske ikke så dårligt på en fuldautomatisk, da de har tendens til alligevel at kværne for groft til espresso.

Alternativt kunne du brygge en espresso på juraen og tilsætte varmt vand - hvis espressoen er god smager en americano, som det hedder, nemlig godt.

Det eneste i mit hoved, som er nogenlunde det du beskriver - dog stadig uden indbygget kværn er en clover http://www.youtube.com/watch?v=3dek2lKcSCQ
Den koster vist bare en sjat over dit budget (11.000 $) og så skal du stadig have en kværn :-/

k.k
30. December 2012, 01:10
Keep it simple
En kværn en god elkogekeddel og et guldfilter ,,
Så er der også meldt super kaffe , hurtigt enkelt

RasmusDJ
30. December 2012, 01:47
Når nu vi er ved de dyre setups, så er scanomat også en mulighed.

http://www.scanomat.dk/coffee-brewers/topbrewer

Det ser jo smart ud, og laver en drikkelig kop kaffe.

Jens_Muff
30. December 2012, 02:45
Når nu vi er ved de dyre setups, så er scanomat også en mulighed.

http://www.scanomat.dk/coffee-brewers/topbrewer

Det ser jo smart ud, og laver en drikkelig kop kaffe.

Hold fast, de er fede! Gad vide om de brygger en anstændig espresso?

RasmusDJ
30. December 2012, 09:53
Jeg prøvet dem på beep messen, og jeg må sige de har gjort noget ud af at det skal være ordentligt håndværk der er inde i den. Så umiddelbart tror jeg den er ganske anstændig. Men en maskine til hjemmebrug koster også 32k

argieX
30. December 2012, 15:41
Shit den er fed den Topbrewer :D

malling
30. December 2012, 16:08
Ellers er der jo altid Brezen og Bunn Trifecta, de koster selvf. Kassen men skal man tro visse HB'er så er kaffen sublim.

(altså såfrem man bruger ordentlig bønner og kværner dem med en kværn af anseelig kvalitet.)

Men de kommer ikke for peanuts.

Personligt ville jeg gå en lang bue udenom kombi løsninger, kværn delen i disse er ofte af tvivlsom kvalitet og når de en dag skal rengøres, så er det ikke et nemt job.

Skal man endelig have en fuld auto, så er det bedre at bruge en ekstern kværn, dumpe det kværnet kaffe i (de fleste kan også bruge formalet kaffe) og håbe på det bedste, at benytte sig af det kværn den er født med vil som regel give skud der er under ekstraheret.

malling
30. December 2012, 16:22
Ja der ser bedre ud med topbrewer men har stadig for mange begrænsninger, Espressoen ser også temmelig lys ud og mælkeskummet ligner havskum.

Mokkamand
30. January 2013, 22:08
Vi har et vennepar som har en siemens et eller andet med indbygget kværn. Den kan ikke lave espresso, men laver en udemærket kop kaffe. Dog ikke i nærheden af aeropressen. :-)

Lunabryg
18. February 2013, 22:30
med fare for at fornærme alle herinde...
det er fuldstændig underordnet hvad folk mener du skal have af udstyr der ikke er det du spørger til. det er dit valg. og det er et valg. jeg har selv en Melitta caffeo gourmet. Jeg er meget glad for den fordi den giver mig en god kop kaffe (også noget der ligner espresso) med et tryk på knap. jeg vil gerne anbefale den til dig da den faktisk gør det godt. der findes tilsvarende på markedet men melittaen brygger en varm kop kaffe. har en fremragende rensecyklus ved både On og off og for at det ikke skal være løgn er kaffen god og velsmagende. den er desuden brugervenlig og nem at justere
jeg har også en aeropress som jeg bruger på arbejde. den er også ok. men maskinen er bare bedre.
så vælg det der passer til dit behov og stop med at lytte til alle snobberne herinde der er blinde overfor at man godt kan få en god kop kaffe uden at skulle stå på hovedet for det.
som alternativ til melittaen overvejede jeg gaggia brera. den er bare ikke brugervenlig. så det blev en Melitta.

god jagt

momato
18. February 2013, 23:13
Well said.

malledk
28. May 2013, 14:57
Er godt klar over denne tråd er gammel, men jeg ville nu alligevel lige komme med min anbefaling til en kaffemaskine med kværn. Mit valg er Gastroback's kaffemaskine med kværn som er både billig og vi har været rigtig glade for den i de år vi har haft den.

http://frituregryde.dk/kaffemaskine-med-kvaern

Glenovic
9. July 2013, 10:33
Hvis dette stadig er aktuelt, kan jeg evt. anbefale denne side, hvor du kan indhente tilbud på kaffemaskiner:

Reklame for eget firma slettet - Rallen.

Jens_Muff
9. July 2013, 11:59
Hvis dette stadig er aktuelt, kan jeg evt. anbefale denne side, hvor du kan indhente tilbud på kaffemaskiner:

Reklame for eget firma slettet - Rallen.

For det første, tror jeg ikke længere en 6 mdr gammel tråd er aktuelt, men nok om det.

For det andet: For at indhente tilbud skal man angive et firmanavn - er det overhovedet til private hjem? Hvad er prisklasserne? ... og må man spørge på hvilken baggrund, du anbefaler netop denne side? Har du selv købt derfra? Arbejder du i firmaet?

Rallen
9. July 2013, 13:06
For det første, tror jeg ikke længere en 6 mdr gammel tråd er aktuelt, men nok om det.

For det andet: For at indhente tilbud skal man angive et firmanavn - er det overhovedet til private hjem? Hvad er prisklasserne? ... og må man spørge på hvilken baggrund, du anbefaler netop denne side? Har du selv købt derfra? Arbejder du i firmaet?

En hurtig Google-søgning viste en lidt for tæt relation mellem Glen og det nævnte firma, jeg har derfor slettet reklamen.
Glen, hvis du ønsker at reklamere her på siden er du velkommen til at kigge forbi http://www.espressobar.dk/eksempler-pa-reklamer/.