Espresso og Fora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    Espresso og Fora

    Jeg har lige læst en artikel, som jeg egentlig synes illustrerer meget godt, at man skal passe på, både når man modtager og giver gode råd i diverse fora. Manden her gennemlever et nærmest mareridtsagtig forløb, hvor han springer ud i alle mulige investeringer efter at tro blindt på hvad han hører i fora. I stedet skulle han måske have fået styr på \"the basics\". Artiklen er nu meget god underholdning...

    In pursuit of the \'God Shot\'
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    #2
    Re:Espresso og Fora

    . The boys in the chatrooms will denounce me as a heretic, but I now know that, for me, the best espresso will always come from an Italian standing coolly behind a big machine, not an obsessive Englishman throwing money at a small one.
    Hehe ... så sandt, så sandt ... :blush:
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:Espresso og Fora

      En virkelig underholdende historie, der indeholder så mange sandheder at det næsten kunne være løgn. Jeg har selv stået og kradset mig selv i hovedet, men jeg undrede mig over hvad i alverden der NU gik galt. Men... men... Det KAN jo lade sig gøre - og at det er svært gør det kun mere spændende!

      Tak for linket! Det var dejligt at sidde med et stille smil på læben og tænke \"manden har jo ret\", og så samtidig sidde med følelsen af at man i det mindste selv har haft held med at \"knække koden\". For personligt - så er jeg ganske godt tilfreds med den kaffe jeg selv kan producere på min Silvia, og det lader mine gæster også til at være ;-)
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      • Shotmaker
        Mellemristet
        • May 2007
        • 177

        #4
        Re:Espresso og Fora

        Hobzon wrote:
        En virkelig underholdende historie, der indeholder så mange sandheder at det næsten kunne være løgn. Jeg har selv stået og kradset mig selv i hovedet, men jeg undrede mig over hvad i alverden der NU gik galt. Men... men... Det KAN jo lade sig gøre - og at det er svært gør det kun mere spændende!

        Tak for linket! Det var dejligt at sidde med et stille smil på læben og tænke \"manden har jo ret\", og så samtidig sidde med følelsen af at man i det mindste selv har haft held med at \"knække koden\". For personligt - så er jeg ganske godt tilfreds med den kaffe jeg selv kan producere på min Silvia, og det lader mine gæster også til at være ;-)
        Eller osse så ved dine gæster bedre end at genere Miss Silvia (aka Christine)- hun har allerede et offer på samvittigheden :P
        Rancilio Silvia - PID
        Macap MC4 Stepless
        Behmor 1600
        Xpressivo Presso Barista

        Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

        Comment

        • Hobzon
          Coffeeholic
          • Dec 2007
          • 1426

          #5
          Re:Espresso og Fora

          Shotmaker wrote:
          Eller osse så ved dine gæster bedre end at genere Miss Silvia (aka Christine)- hun har allerede et offer på samvittigheden :P
          Holdakæft ja - det havde jeg helt glemt :-)

          Nå - men jeg kæler lidt for hende hver eneste dag, roser hende, og pudser og polerer hende mere end min egen glorie, så det går nu nok alligevel ;-)
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

          La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario


          Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

          Comment

          Working...
          X