Silvia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Selmer
    Grøn bønne
    • Mar 2008
    • 13

    Silvia

    Hejsa,

    Jeg ville bare lige hører om Rancilio Silvia er noget dur?


    /Selmer
    Rancilio Silvia
    Rancilio Rocky SD
    Rancilio Knock-box

    Selmer & Rosendal, Aalborg
  • Roed
    Administrator
    • May 2007
    • 1016

    #2
    Re:Silvia

    Der kan jeg kun sige ja.

    Læs evt denne tråd.
    Administator på espressobar
    Izzo Alex Duetto
    Toper Cafemino
    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

    Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:Silvia

      Helt bestemt - jeg er MEGET glad for min Silvia. Hun er en temperamentsfuld dame... men når man først lærer hende at kende, så er hun faktisk fantastisk!
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      • Søren Wolder
        Administrator
        • May 2007
        • 613

        #4
        Re:Silvia

        Bestemt! Jeg tror ikke du finder Silvia ejere herinde, som ikke kan anbefale maskinen!
        Administrator på EspressoBar

        Black coffee rules...

        Comment

        • Selmer
          Grøn bønne
          • Mar 2008
          • 13

          #5
          Re:Silvia

          Hejsa,

          Politiken virker ikke så glad for den:

          Men hvis der er en bred enighed på dette forum vælger jeg kvantitet frem fra kvalitet

          Er blevet tilbudt en 2 år gammel silvia + knockbox til 2500,- Er det et godt tilbud eller er den efter 2 år stort set slidt op. Tænkte på om pumpen fx. kunne være blevet slappere?

          Og tilsidst, hvad er forskellen på der hvor kaffen deles i to og der hvor den er uden bund?
          Rancilio Silvia
          Rancilio Rocky SD
          Rancilio Knock-box

          Selmer & Rosendal, Aalborg

          Comment

          • MoBak
            Administrator
            • May 2007
            • 3610

            #6
            Re:Silvia

            Selmer wrote:
            Hejsa,

            Politiken virker ikke så glad for den:

            Men hvis der er en bred enighed på dette forum vælger jeg kvantitet frem fra kvalitet

            Er blevet tilbudt en 2 år gammel silvia + knockbox til 2500,- Er det et godt tilbud eller er den efter 2 år stort set slidt op. Tænkte på om pumpen fx. kunne være blevet slappere?

            Og tilsidst, hvad er forskellen på der hvor kaffen deles i to og der hvor den er uden bund?
            Hej,

            Jeg ville ikke gå så meget op i Politikens test. Det er én af de bedre tests, hvor eksperten er Klaus Thomsen, som er tidligere barista verdensmester (og bruger her på espressobar) og jeg har indtryk af, at han er 100% Oscar fan, når det kommer til hjemmemaskiner. Men jeg synes ikke at citater som \"I det hele taget virker den ikke helt driftssikker\" er seriøse om en maskine som jeg er ret sikker på, er den mest solgte nogensinde og jeg tror aldrig jeg har læst om problemer med den. Bemærk også, at dette er udtalt af forbrugeren, som ikke har andet erfaring med maskinen end den, hun har fået i selve testen.

            Mht at købe brugt, skal du sikre dig, at maskinen har kørt på blødt vand (fra kalkfilter eller kildevand) og i øvrigt er ordentligt vedligeholdt med jævnlig backflushing osv. Prøv at få en fornemmelse af, om vedkommende har sat sig ind i sagerne (hvis ikke det er en person du kender godt) - i så fald har han sikkert også vedligeholdt sin maskine.

            Jeg ville dog nok presse prisen på en 2 år gammel maskine til højst œ pris af en ny.

            Det bundløse filters store fordel er, at man kan se om man har fået lavet et godt skud espresso eller om man skal være mere omhyggelig med tamping. Dette kan du læse meget meget mere om her på siden og rundt om på nettet...
            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

            La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter


            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

            Comment

            • Shotmaker
              Mellemristet
              • May 2007
              • 177

              #7
              Re:Silvia

              Selmer wrote:
              Hejsa,

              Politiken virker ikke så glad for den:

              Men hvis der er en bred enighed på dette forum vælger jeg kvantitet frem fra kvalitet
              Vi har før her på espressobar gjort os lystige (og været frustrerede) over den manglende kvalitet i Politikens \"tests\".
              Silvia er en rigtig god espresso maskine til prisen men den er kræsen mht kaffens friskhed, hvor fint den er kværnet, hvor hårdt den er stampet osv.

              Er blevet tilbudt en 2 år gammel silvia + knockbox til 2500,- Er det et godt tilbud eller er den efter 2 år stort set slidt op. Tænkte på om pumpen fx. kunne være blevet slappere?
              2500,- for en Silvia med knockbox er en ok pris men så skal den også være velholdt. 2 år er ingen alder for en Silvia - min kører på 5 år uden problemer (har dog skiftet lidt pakninger hist og pist)

              Og tilsidst, hvad er forskellen på der hvor kaffen deles i to og der hvor den er uden bund?
              Jeg formoder at du mener filterholder med 2 \"tude\" (sprouts) og filterholder uden nogen (naked) - hvis det er tilfældet så er forskellen, at med 2 sprouts kan du lave espresso i 2 kopper ad gangen, mens den anden giver mere crema og ubarmhjertigt viser alle fejl fra Baristaens side

              Mvh,

              Peter

              PS. Fra artiklen Eksperten:\"Maskinen sprøjter meget, så den kræver en del rengøring\" Hvordan fanden bærer man sig ad med at få en Silvia til at sprøjte ?
              Rancilio Silvia - PID
              Macap MC4 Stepless
              Behmor 1600
              Xpressivo Presso Barista

              Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

              Comment

              • Selmer
                Grøn bønne
                • Mar 2008
                • 13

                #8
                Re:Silvia

                Sådan! Så er der budt 2500,-

                Tak for hjælpen alle sammen
                Rancilio Silvia
                Rancilio Rocky SD
                Rancilio Knock-box

                Selmer & Rosendal, Aalborg

                Comment

                • Hobzon
                  Coffeeholic
                  • Dec 2007
                  • 1426

                  #9
                  Re:Silvia

                  Shotmaker wrote:
                  PS. Fra artiklen Eksperten:\"Maskinen sprøjter meget, så den kræver en del rengøring\" Hvordan fanden bærer man sig ad med at få en Silvia til at sprøjte ?
                  Ja det fatter jeg heller ikke... Måske han pillede bryghåndtaget ud før han fik slukket for pumpen... så kan den jo godt bringes til at sprøjte lidt :-)
                  Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                  Østerbro

                  La Marzocco GS3
                  Mahlkönig K30 Vario


                  Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                  Comment

                  • Søren Wolder
                    Administrator
                    • May 2007
                    • 613

                    #10
                    Re:Silvia

                    Det kræver en seriøs overarm at hive bryghåndtaget ud, mens der er tryk på.... Jeg tror heller ikke de ville skrive, at maskinen skulle rengøres så, men nok nærmere køkkenet...

                    Havde de brugt et bundløst PF kunne jeg følge dem - dårlig tamperteknik = masser af channeling.

                    Men her???
                    Administrator på EspressoBar

                    Black coffee rules...

                    Comment

                    • Hobzon
                      Coffeeholic
                      • Dec 2007
                      • 1426

                      #11
                      Re:Silvia

                      Enig - og som nævnt - det forekommer ikke at være en specielt seriøs test.
                      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                      Østerbro

                      La Marzocco GS3
                      Mahlkönig K30 Vario


                      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                      Comment

                      • hjalle
                        Espresso
                        • Dec 2007
                        • 546

                        #12
                        Re:Silvia

                        Det kan jo være han lavede en \"Hobzon\" eller 10
                        Miss Silvia m. Manometer & PID
                        Rocky SD
                        Xpressivo Barista stamper
                        Behmor 1600

                        Comment

                        • Hobzon
                          Coffeeholic
                          • Dec 2007
                          • 1426

                          #13
                          Re:Silvia

                          hjalle wrote:
                          Det kan jo være han lavede en \"Hobzon\" eller 10
                          HEHE - ja - det kan jo være det er det :-)
                          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                          Østerbro

                          La Marzocco GS3
                          Mahlkönig K30 Vario


                          Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                          Comment

                          Working...
                          X