PDA

Se fuld version : Kaffe på farten - Hvad gør i?

Chaff
12. December 2011, 13:21
Hejsa,

Jeg går og irriterer mig over at jeg ikke får kaffe med ud af døren om morgenen.
Det ville jo være rart at have lidt med til skoledagens start.

Så spørgsmålet går på hvad i gør for at få kaffen med på farten?
Mit problem er egentlig dét, at finde noget at opbevarer kaffen i.

Jeg vil ikke have en thermokande med, og små papkrus dur heller ikke.
Findes der eventuelt nogle gode termokrus som i har erfaring med?

Hilsen K.

Skurken
12. December 2011, 13:59
Når jeg tager kaffe med i bilen bruger jeg et Bodum thermokrus (dem der med forskellige farver gummikant). Synes det er et ok thermokrus, men det kommer meget an på hvor længe du har tænkt dig at vente før kaffen skal drikkes.

Udover det ville jeg nødig have det liggende i en taske da jeg ikke stoler nok på at det holder tæt. Jeg bruger det udelukkende i bilen.

Chaff
12. December 2011, 14:04
Skurken wrote:

Når jeg tager kaffe med i bilen bruger jeg et Bodum thermokrus (dem der med forskellige farver gummikant). Synes det er et ok thermokrus, men det kommer meget an på hvor længe du har tænkt dig at vente før kaffen skal drikkes.

Udover det ville jeg nødig have det liggende i en taske da jeg ikke stoler nok på at det holder tæt. Jeg bruger det udelukkende i bilen.

Jeg tænker at kaffen skal være varm i 30 mins tid max.
Det ville jo være rart om koppen var tæt! :-)

Thebat18
12. December 2011, 14:21
Jeg bruger også bodum thermokruset.
Igen, tør jeg heller ikke lade det ligge i tasken, men i bilen er det ok - om end lidt stort til kopholdern.

Chaff
12. December 2011, 14:24
Thebat18 wrote:

Jeg bruger også bodum thermokruset.
Igen, tør jeg heller ikke lade det ligge i tasken, men i bilen er det ok - om end lidt stort til kopholdern.

Hvilken model taler vi om, er den den lille med stempel? :-)

Thebat18
12. December 2011, 14:26
Nej, uden stempel =)

momato
12. December 2011, 14:38
Jeg bruger ofte Bodum med stempel i bilen og udendørs; så er der frisk kaffe i en fart, man behøver jo ikke lave den inden. I øvrigt er den også genial til bilferie etc, hvor man altid let kan lave frisk kaffe, kræver selvfølgelig noget varmt vand....

\"problemet\" med Bodum er at kaffen er særdeles varm i starten og er det meget længe. Så pas på læberne...

vestergaard
12. December 2011, 14:40
Hej
Jeg bruger Lifeventure. Virker godt og fremstillet i solid kvalitet.
http://kajakhotellet.dk/product.asp?product=2094
Kan købes i alle butikker med udstyr til ophold og aktiviteter i naturen.
Vh jens

Chaff
12. December 2011, 14:54
momato wrote:

Jeg bruger ofte Bodum med stempel i bilen og udendørs; så er der frisk kaffe i en fart, man behøver jo ikke lave den inden. I øvrigt er den også genial til bilferie etc, hvor man altid let kan lave frisk kaffe, kræver selvfølgelig noget varmt vand....

\"problemet\" med Bodum er at kaffen er særdeles varm i starten og er det meget længe. Så pas på læberne...

Det er da altid noget at den holder sig varm.. Men er den god at drikke af? Synes ofte man oplever at man brænder sig på tuden hvor kaffen kommer ud!

Chaff
12. December 2011, 14:56
vestergaard wrote:

Hej
Jeg bruger Lifeventure. Virker godt og fremstillet i solid kvalitet.
http://kajakhotellet.dk/product.asp?product=2094
Kan købes i alle butikker med udstyr til ophold og aktiviteter i naturen.
Vh jens

Den ser faktisk super fin ud.. Ligesom jeg spurgte momato, er den så god at drikke af? Synes ofte man oplever at man brænder sig på tuden hvor kaffen kommer ud!

momato
12. December 2011, 15:33
kasperlunddk wrote:

momato wrote:

Det er da altid noget at den holder sig varm.. Men er den god at drikke af? Synes ofte man oplever at man brænder sig på tuden hvor kaffen kommer ud!

Hele låget er af plastik, så man brænder sig ikke (kun på kaffen..).

Jeg har ikke noget at udsætte på kvaliteten, de fåes nogen gange på noget udsalg i Alstrøm etc (koster vist ellers 200,-).

Toranaga
12. December 2011, 16:59
Jeg købte et \"billigt\" termokrus i et supermarkede. Den har stål indvendig. Hvis man lige varmer med kogende vand inden, så kan en latte holde sig varm rigtig længe i den, så du behøver altså ikke nødvendigvis ofre flere hundrede kroner på et simpelt termokrus med lås ;P

vestergaard
12. December 2011, 17:59
Lifeventure:
Der er ikke rigtig nogen tud.
Hele toppen skrues af, så det bliver til et rigtigt krus, med de fordele og ulemper der er ved det.
Kanten er, som der står i link, ikke varm.
Vh jens

Flim
12. December 2011, 18:17
Har også et LifeVenture krus. Det holder rigtig godt på varmen til almindeligt brug herhjemme og så er det fuldstændig tæt, jeg smider kruset i tasken uden at bekymre mig om hvad der ellers er i den.

Vh Flemming :)

Chaff
12. December 2011, 18:22
I med LifeAdventure kruset..

Jeg tænker lidt at der må skabes noget over/undertryk i kruset, hvordan oplever i det?

K.

johnster
12. December 2011, 21:27
momato wrote:

kasperlunddk wrote:

momato wrote:

Hele låget er af plastik, så man brænder sig ikke (kun på kaffen..).

Jeg har ikke noget at udsætte på kvaliteten, de fåes nogen gange på noget udsalg i Alstrøm etc (koster vist ellers 200,-).

Jeg har også et Bodum krus og det er super godt, hvis man går op i at holde temperaturen længe. Dertil medvirker drikketuden glimrende og man brænder sig kun, hvis man ikke lige husker at bruge den nødvendige drikketeknik, som er ca. det samme som for gængse to-go kopper. Det er normalt ikke noget problem. Når drikketuden er lukket, holder det fint tæt under transport så længe den ikke ligger ned. Det kan den altså ikek klare.

Der findes vist efterhånden kun den med stempel, hvor der så følger et låg med, så man bare kan bruge den som alm. kop.

Jeg vil tro, at du skal over i noget friluftsudstyr, hvis du skal finde noget bedre, men ulempen ved at skulle skrue hele låget af er, at temperaturen så falder hurtigere.

Flim
12. December 2011, 22:31
Der skabes trykforskelle som du beskriver. Overtrykket opleves som et lille \'pop\' når låget drejes af, ift. undertryk, så sidder der en ventil i låget, så undertrykker kan udlignes...

Chaff
12. December 2011, 22:48
johnster wrote:

Jeg har også et Bodum krus og det er super godt, hvis man går op i at holde temperaturen længe. Dertil medvirker drikketuden glimrende og man brænder sig kun, hvis man ikke lige husker at bruge den nødvendige drikketeknik, som er ca. det samme som for gængse to-go kopper. Det er normalt ikke noget problem. Når drikketuden er lukket, holder det fint tæt under transport så længe den ikke ligger ned. Det kan den altså ikek klare.

Der findes vist efterhånden kun den med stempel, hvor der så følger et låg med, så man bare kan bruge den som alm. kop.

Jeg vil tro, at du skal over i noget friluftsudstyr, hvis du skal finde noget bedre, men ulempen ved at skulle skrue hele låget af er, at temperaturen så falder hurtigere.

Okay ja, den lyder også fin.. Det er klart at temperaturen vil falde hurtigere, men umiddelbart tror jeg bedst at jeg kan lide dét at have en \"normal\" kop at drikke af :-)

Chaff
12. December 2011, 22:48
Flim wrote:

Der skabes trykforskelle som du beskriver. Overtrykket opleves som et lille \'pop\' når låget drejes af, ift. undertryk, så sidder der en ventil i låget, så undertrykker kan udlignes...

Okay, så længe at det ikke popper meget og sprøjter kaffe ud :-)

Flim
12. December 2011, 23:40
Hvis koppen lige får lov til at være oprejst et halvt minut inden åbning er det intet problem :)

Chaff
14. December 2011, 11:34
Flim wrote:

Hvis koppen lige får lov til at være oprejst et halvt minut inden åbning er det intet problem :)

Super, så må det jo blive en sådan kop jeg skal have mig! :-)

Chaff
4. January 2012, 11:41
Så fik jeg mit Lifeventure thermo krus.. Det virker indtil videre, rigtig rigtig fornuftigt! :-)

Jens_Muff
4. January 2012, 16:12
Hoppede selv på samme vogn da jeg fik én i julegave.. Indtil videre virker den godt :) Tror den bliver rigtig gode venner med min Aeropress!

9els
5. January 2012, 21:59
Bruger også et Lifeventure krus. Det kan jeg godt anbefale - og det ser også tilpas hipt ;-) ligner ikke et af dem fra tank stationerne...

Dbh Niels

Chaff
6. January 2012, 00:50
Hoppede selv på samme vogn da jeg fik én i julegave.. Indtil videre virker den godt :) Tror den bliver rigtig gode venner med min Aeropress!

Jep, passer den fint under en Aeropress? :-)

Chaff
6. January 2012, 00:51
Bruger også et Lifeventure krus. Det kan jeg godt anbefale - og det ser også tilpas hipt ;-) ligner ikke et af dem fra tank stationerne...

Dbh Niels

Cool, så er vi jo flere pludseligt! Det er et rigtig fint krus ja! :-)

Jens_Muff
6. January 2012, 02:57
Jep, passer den fint under en Aeropress? :-)

Jeps.. Hvis man bruger den der tragt-agtige dims :)

Chaff
6. January 2012, 13:49
Jeps.. Hvis man bruger den der tragt-agtige dims :)

Super duper, for jeg overvejer at købe en AeroPress!! :-)

Jens_Muff
8. January 2012, 03:55
Go get! :)

Chaff
8. January 2012, 18:31
Go get! :)

Det vil jeg så gøre! :-)