PDA

Se fuld version : Hvor køber i de grønne i størrer mængder?

kennethp
22. November 2011, 21:51
Hej alle sammen
Har i nogle forslag til hvor man kan finde grønne bønner i størrer mængder?

Jeg er ved at løbe tør for den sending med 21 kg jeg fik fra bellaberista :ohmy:

Nu er der røget 21 kg på et par måneder, og de kan jo holde sig i noget længere tid, så hvor skal jeg hen hvis jeg gerne vil købe ca. 60kg?
Er der steder hvor man kan købe hele sække? Evt. 2? Så er der vel også en betydelig mængderabat...:)

Jeg har fundet én forretning i tyskland: http://www.docklands-coffee.de/rohkaffee/
Der kan man købe 10kg af gangen, prisen varierer selvfølgelig efter bønne, men fx. kan 10 kg. costa rica fås til 86Euro, dvs. ca. 64kr. pr. kg.... Men det er stadig ikke billigere (kender heller ikke noget til kvaliteten) end bellabaristas tilbud som kostede ca. 1100,- for 21kg dvs. ca 52 kr. pr. kg.

Nogen der kender et godt sted?

KimKaos
22. November 2011, 22:18
Jeg sad for et par uger siden og kikkede efter priser på grønne bønner i større mængder og faldt over et par sider:

En iværksætter som søgte rønne bønner engros fik denne side med adresser:

Green Coffee Brokers
Eugen Atté GmbH
Am Sandtorkai 4-5, 20457 Hamburg Tel. 040 / 37 86 20-0
Fax 040 / 37 86 20-22
eugenatte@coffeeagents.com

J.G. Paul Böckmann
Pickhuben 6, 20457 Hamburg Tel. 040 / 36 63 74
Fax 040 / 36 66 44
Heinrich Christen GmbH
Am Sandtorkai 5, 20457 Hamburg Tel. 040 / 36 54 89
Fax 040 / 36 65 37 oder 37 46 36
cafechrist@t-online.de

EUROCA GmbH
Windhukkai 5, 20457 Hamburg Tel. 040 / 66 99 15-0 oder -25, -26
Fax 040 / 66 99 15-99 oder
040 / 66 08-44
info@euroca.de

Joh. Gottschalck & Co.
Pickhuben 5, 20457 Hamburg Tel. 040 / 48 19 89
Fax 040 / 48 46 66
Hamburger Rohkaffee-Agentur
Wernicke GmbH
Huulkamp 36, 22397 Hamburg Tel. 040 / 611 63 08 - 11
Fax 040 / 611 63 08 - 10
coffee@hra-wernicke.de

InterAmerican Coffee GmbH
The Gourmet Coffee People
Am Sandtorkai 4, 20457 Hamburg Tel. 040 / 37 33 67
Fax 040 / 37 31 23
cielek@iaccoffee.de

Hans P. Krämer Kaffee-Agentur
Swinemünder Str. 26, 22147 Hamburg
Postfach 73 07 75, 22127 Hamburg Tel. 040 / 36 57 53/75
Fax 040 / 37 27 35
hpk-coff-agency@t-online.de

Friedr. Mau KG
Pickhuben 6, 20457 Hamburg Tel. 040 / 36 98 57-0
Fax 040 / 36 98 57-57
maukg@t-online.de

Werner Petzold
Sülzbusch 3, 21271 Hanstedt
Postfach 1164, 21271 Hanstedt Tel. und Fax 04184 / 79 86
Nikolaus Reuter Kaffeeagentur EK
Birkenstr. 36, 27726 Worpswede Tel. 04794 / 96 24 63
Fax 04794 / 96 47 78
office@nikolaus-reuter.de

Sievers & Sohn GmbH
Pickhuben 6, 20457 Hamburg Tel. 040 / 36 71 51
Fax 040 / 36 98 57 57
coffee@sieverscoffee.de

T & C Handels- und Beratungs GmbH
Bismarckstr. 72, 46284 Dorsten Tel. 02362 / 5 04 10
Fax 02362 / 4 42 50
gsc@tc-company.de

UNICAFE Import-Agentur GmbH
Pickhuben 5, 20457 Hamburg Tel. 040 / 36 44 42
Fax 040 / 36 66 06
sekretariat@unicafe-hamburg.de

http://www.amino.dk/forums/t/19582.aspx

Plus jeg fandt en side med italienske m.fl. grossister:

http://www.europages.dk/vejviser-virksomheder/psrw/kaffe+engros.html

Nogle af dem sælger både ristede som grønne bønner - men løb listen igennem og find dem der virker interessante for dig.

kennethp
23. November 2011, 01:23
Mange tak for listen, det er værdsat! :)

Afshin
23. November 2011, 07:38
Hej kennethp;

Jeg går med de samme tanker. Jeg vil gerne købe flere kilo grønne bønner
til den \"rigtige\".
Jeg har kigget meget på http://www.docklands-coffee.de/rohkaffee
Udvalget er godt/stort, men jeg skal købe for 400 euro(over 3000 kr.) for
at få fri-fragt. Derudover er kvaliteten ukendt.(i hvert fald første gang)
Jeg plejede at købe hos en \"lokalforhandler\", som selv køber (3 x 60 kg) fra Tyskland(Jeg \"kender\" ikke noget til hans engros-sælger). Han solgte grønne bønner for 75 kr./kilo til sidste måned, men nu har han sat prisen op på 90 kr. Mon ikke det kan gøres billigere!

Så skriv venligst hvad du finder af gode tilbud.

Hilsen
Afshin

kennethp
23. November 2011, 10:26
Jeg skal nok skrive hvis jeg finder et sted, så må du gøre det samme :)

kennethp
23. November 2011, 17:04
Her er et sted mere:
http://www.ongebrand.nl/english/

Ved bestillinger på over 20 kg får man 20% \"rabat\"...
Men det er ikke billigt.

Man skal nok have fat i de størrer drenge hvis man vil spare penge. Men jeg vil også gerne have god kaffe, og bønderne skal helst også ha fået løn for at høste dem til mig...!
Man må nok skrive dem en mail...

kennethp
20. December 2011, 00:46
Jeg har fundet et sted hvor man kan købe en sæk eller to af gangen 60-70 kg, jeg kender ikke priserne endnu, men hvis jeg køber et par sække hjem af noget god kaffe, mon så ikke der også kunne være et par espressobar brugere der kunne aftage et par kilo? Til en pris garanteret under markedspris :)

Jens_Muff
20. December 2011, 15:36
Det kan du tro.. Det kommer self an på prisen, men med mindre det er en alt for eksklusiv (læs: dyr) bønne er jeg klar til at aflaste dig for et par kg eller 5. Måske 10, hvis prisen er god :) Bor i KBH.

kennethp
20. December 2011, 16:04
Det lyder godt, så tror jeg at der bliver bestilit et par sække inden for nærmeste fremtid. Hvis der er nogen der kunne være interesserede i at aftage nogle kg. så smid mig en besked, og jeg vil kontakte jer når jeg modtager dem.
Ellers bliver der nok også oprettet en tråd når tid er...

Solguden
20. December 2011, 16:19
Ethiopia – Slow and low registrations. Exporters on standby with prices far beyond buyers
ideas but still with a wide range of prices S/2 shown between 262 and 280 cents (The good
ones go into the pot, the bad ones go into your crop) ????. Talk of the town: the bags
supporters versus the bulk representatives – one final meeting today ‘’’The Coffee Exporters
Board of Directors met with the Ethiopian Ministry of Trade today and we have received
verbal confirmation that the government is to reverse its previous ruling that all coffee exports
re to be in bulk’. This decision avoids hundreds of contracts of one mixed container contents
319/1 bags Washed or Sundrieds in the near future. Great news for Ethiopia, great news for
the Coffee Community. New ECX Season Ticket Seat price 3.500.000.- Birr (17/1 US$)!

skastdk
20. December 2011, 22:41
jeg er også interesseret i de grønne bønner hvis du får en god mængde hjem

kennethp
21. December 2011, 22:11
Det er noteret :)

Jens_Muff
30. December 2011, 00:37
Hvordan skrider købet frem? Man bliver jo helt nysgerrig :)

kennethp
31. December 2011, 16:07
Jamen det går godt :)
Jeg har forespurgt på tre forskellige slags kaffe og får sendt sample packs i næste uge. Jeg ved ikke helt hvad det kommer til at koste, da jeg har fået priset opgivet i ton. Men jeg regner med at købe et par sække.
Så skal jeg så lige finde nogen til at transportere det. De kan godt klare det, men de regner med at det transportfirma de bruger, vil tage for en hel palle, og det vil blive 220pund. Det er jeg sikker på kan gøres billigere.
Men det skrider lige så roligt frem, jeg var lidt utålmodig, så jeg fik lige bestilt 18kg fra bellabaristas december tilbud :)

Men jeg regner med at der er nogle espressobar brugere der skal aftage et par kilo når jeg får sækkene hjem. Ellers kan min behmor ikke helt følge med. Pt. drømmer jeg om en 2-3kgs rister, men der er desværre langt endnu :P

Jens_Muff
1. January 2012, 04:54
Lyder spændende:) Ja, det lyder heller ikke som om, sækkene lander hos dig i uge 1 ;) Når du er lidt nærmere en aftale med dem, må du meget gerne smide en PM med den pris, du regner med at kunne sælge et kg for. Så er det lettere at sige, hvor mange kg. jeg kan aftage. Kan forestille mig, det gælder de andre også.

jobs
23. January 2012, 20:52
@Kennethp

Jeg kunne også godt være interesseret i at aftage nogle kilo :)

kennethp
24. January 2012, 02:56
Jeg skal nok råbe op! :)

sps79
24. January 2012, 11:10
Og råb endelig højt :)

skastdk
24. January 2012, 11:31
Bør vi ikke bare lave en indkøbsforening så vi kan bestille en container ad gangen ;)

Martin B
24. January 2012, 11:49
Jeg vil gerne på "Interesseret-listen" også. Det er spændende at se hvilke bønner det drejer sig om - og til hvilken pris.
Og som Skastdk skriver kan det da være man kan få en endnu mere fordelagtig pris som decideret forening...

kennethp
24. January 2012, 18:43
Jeg har modtaget lidt forskellige sample packs som jeg skal igang med at riste bla. noget fra Honduras, El salvador og Guatemala, al sammen Rainforrest alliance.
Er der noget bestemt i gerne vil have? Jeg ved at til februar/marts når høsten er kommet i hus og på lager, så sælger de også Brasilienske daterra bønner. Men pt. er alt udsolgt... Jeg kender ikke kg priserne endnu, men de siger at kaffen er samme pris ligegyldig mængden, det er primært transporten man sparer på. Meeen det kan da godt være at man lige får slået et par procent af listeprisen hvis man køber en container :)

De sagde at hvis de skulle klare transport, så ville prisen ligge på 220 euro for en palle, og at man nok ikke kunne slippe med mindre selvom man fx kun skulle have 3 sække. Jeg har så sagt at jeg selv ville arrangere noget transport da jeg er sikker på at man kan finde noget billigere nu hvor det ikke var en hel palle jeg ville købe. Men hvis man køber en hel palle, der kan være ca. 9 sække på så kan det da også være interessant! :)

sps79
24. January 2012, 19:48
Jeg er klar på noget El salvador og guatemala :)
Har du mere info på dem?

kennethp
24. January 2012, 21:17
Nu skal jeg skrive hvad der står på samplepacken:

Dem jeg forespurgte på:
Sample 31172
Guatemala
Rainforest alliance certified
MONTE ROSA

Sample 31168
El Salvador
SANTA ADELAIDA

Sample 31167
El salvador
SANTA BARBARA BOURBON

Sample 31169
El Salvador
ADELANTE CHANMAGUA

Nogle ekstra jeg fik med:
Sample 31170
MALAWI
AB

Sample 31171
Brazil
Pulped Natural

Sample 31173
Indonesia
Sumata grade 1

Glæder mig til at riste dem en af de næste par dage :)

skastdk
24. January 2012, 22:21
Jeg glæder mig til at høre resultatet

sps79
24. January 2012, 23:04
Nu skal jeg skrive hvad der står på samplepacken:

Dem jeg forespurgte på:
Sample 31172
Guatemala
MONTE ROSA

Sample 31168
El Salvador
SANTA ADELAIDA

Sample 31167
El salvador
SANTA BARBARA BOURBON

Sample 31169
El Salvador
ADELANTE CHANMAGUA

Nogle ekstra jeg fik med:
Sample 31170
MALAWI
AB

Sample 31171
Brazil
Pulped Natural

Sample 31173
Indonesia
Sumata grade 1

Glæder mig til at riste dem en af de næste par dage :)

Super spændende :)
Glæder mig til at høre om resultatet

jobs
25. January 2012, 10:15
Vil spændt holde øje med tråden, og se din tilbagemelding efter at have ristet, og prøvesmagt de forskellige prøver :)

Jens_Muff
25. January 2012, 12:30
Jeg venter også spændt.. Jeg er åben for nye oplevelser. Også gerne lidt forskelligt :) Rister ca. 4 kg/måned, så der skulle være grobund at at aftage lidt.

kennethp
26. January 2012, 02:20
Super, dejligt at høre lidt mere fra jer :)

ras8000
26. January 2012, 09:27
Jeg kunne helt sikkert også være klar på at afsætte en nogle kilo, især hvis Guatemalaen er god. Men tvivler lidt på om det kan svare sig.

kennethp
26. January 2012, 10:52
Ja nu må vi se hvad prisen ender på. Hvad skal vi ned på før det kan svare sig?

skastdk
26. January 2012, 11:14
det er svært at sætte en pris, det afhænger jo af kvalitet

Johsmejer
26. January 2012, 11:20
Hej Kennethp.
Jeg har med stor interesse fuldt med på denne tråd!
Hvis det stadig er muligt at komme med i puljen af aftagere/købere vil jeg gerne skrives på listen :)
Glæder mig til at høre nærmere.

kennethp
26. January 2012, 11:22
skastdk -> Det er klart!

Super jo flere jo bedre!
Jeg havde tænkt at bestille 2-3 sække, men det kan da være at det er det dobbelte der skal hjem istedet :)

skastdk
26. January 2012, 11:23
kennethp jeg har sendt dig en PM,

Dennis A
26. January 2012, 12:06
Prisen skal vel ned i et niveau, hvor det kan konkurrere med de andre muligheder i forhold til kvalitet/pris..

Det er nok lidt dig, der skal vurdere hvor langt ned i pris det skal, siden det jo nok bliver dig der kommer til at stå med "bøvlet" med at ompakke til mindre portioner og sende/dele ud.

Men såfremt det ender med at blive en god deal kan jeg også godt aftage et par kilo..

Jens_Muff
26. January 2012, 15:18
Tja.. for mit vedkommende skal vi nok et stykke under de 100 kr/kg i hvert fald før jeg er på. Jo længere ned prisen kommer, jo mere kan jeg afsætte.

Købte for en mdr siden 11 kg. Yellow bourbon for 70 kr/kg. Er godt klar over at pris og kvalitet hænger sammen, og det måske ikke bliver muligt med en så lav pris. Men drikker desværre så meget kaffe, at jeg ikke har råd til Jamaican Blue Mountain måned efter måned. Hvis du kan holde en pris deromkring (self. gerne under), kommer jeg gerne og henter 6 kg hver anden mdr. ca. Tager også gerne beholdere med, så du ikke skal bakse med det.

Hvis du er nogenlunde sikker på at komme til at riste 1 kg. om dagen og kaffen kan holde sig frisk i et lille års tid, er det vel bare frem med lommeregneren. ;)

splintogco
18. February 2012, 11:46
Hej alle sammen
Har i nogle forslag til hvor man kan finde grønne bønner i størrer mængder?

Jeg er ved at løbe tør for den sending med 21 kg jeg fik fra bellaberista :ohmy:

Nu er der røget 21 kg på et par måneder, og de kan jo holde sig i noget længere tid, så hvor skal jeg hen hvis jeg gerne vil købe ca. 60kg?
Er der steder hvor man kan købe hele sække? Evt. 2? Så er der vel også en betydelig mængderabat...:)

Jeg har fundet én forretning i tyskland: http://www.docklands-coffee.de/rohkaffee/
Der kan man købe 10kg af gangen, prisen varierer selvfølgelig efter bønne, men fx. kan 10 kg. costa rica fås til 86Euro, dvs. ca. 64kr. pr. kg.... Men det er stadig ikke billigere (kender heller ikke noget til kvaliteten) end bellabaristas tilbud som kostede ca. 1100,- for 21kg dvs. ca 52 kr. pr. kg.

Nogen der kender et godt sted?

Hej

Jeg har købt fra docklands flere gange med gode resultater.
Mit første køb var min kafferister, men jeg har også købt grønne kaffebønner flere gange.
Jeg mener det kostede 20 Euro i forsendelse for 20 kg.

Hilsen Michael

Jens_Muff
18. February 2012, 13:02
Vil lige høre, hvordan projektet skrider frem, og hvordan en eventuel tidshorisont ser ud. Kører nemlig snart på pumperne og har kun 2 kg. tilbage af de 11 jeg købte. (Det tager efterhånden lidt far med den ristning, synes jeg ;) ) Hvis der er lange udsigter er der så nogen, om eventuelt vil være med i et større køb fra UK?

Jens_Muff
22. February 2012, 16:54
Hiver lige fat i denne tråd igen, da jeg for alvor snart er presset på bønnefronten ;)

Jeg har et forbrug på ca. 5 kg./mdr (rister også en del til venner og sådan) og med et SU-budget, vil jeg gerne holde mig under 80kr./kg. for bønnerne. Jeg så i den oprindelige post, at trådstarter havde fundet et tilbud på 21 kg. for 1100 kr. (Var det inkl. fragt?) Et sådan tilbud ville være fantastisk, men jeg kan ikke rigtig finde noget lignende? Kom gerne med links eller råd. Kvalitetsmæssigt ved jeg, at man ikke kan forvente Jamaican Blue mountain, men jeg tænker, at det må kunne lade sig gøre at finde et godt tilbud på en bønne af okay kvalitet, hvis man bare køber nok af den.

Har set, at kaffeagenterne giver ca 10% i rabat, hvis man køber 10 kg. af en given bønne. Come on.. Det må kunne gøres bedre.

Nogen der har erfaringer?

splintogco
22. February 2012, 20:48
Hiver lige fat i denne tråd igen, da jeg for alvor snart er presset på bønnefronten ;)

Jeg har et forbrug på ca. 5 kg./mdr (rister også en del til venner og sådan) og med et SU-budget, vil jeg gerne holde mig under 80kr./kg. for bønnerne. Jeg så i den oprindelige post, at trådstarter havde fundet et tilbud på 21 kg. for 1100 kr. (Var det inkl. fragt?) Et sådan tilbud ville være fantastisk, men jeg kan ikke rigtig finde noget lignende? Kom gerne med links eller råd. Kvalitetsmæssigt ved jeg, at man ikke kan forvente Jamaican Blue mountain, men jeg tænker, at det må kunne lade sig gøre at finde et godt tilbud på en bønne af okay kvalitet, hvis man bare køber nok af den.

Har set, at kaffeagenterne giver ca 10% i rabat, hvis man køber 10 kg. af en given bønne. Come on.. Det må kunne gøres bedre.

Nogen der har erfaringer?

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du søger, men mit bedste bud på et svar er:

http://www.docklands-coffee.de/rohkaffee/amerika/brasilien/index.php

Køb 20 kg til €152 + €20 til forsendelse.

Så har du en pris på €8,60 pr. Kg incl. Levering til dk. Eller ca 65 kr. Pr kg.
Jeg ved ikke om der er endnu bedre priser derude, men jeg har fået leveret fra Docklands og det var ok.

Michael

skastdk
22. February 2012, 21:46
Det er en fair pris, der er kun 7% moms på grønne bønner i Tyskland, 25% i danmark og en kaffeafgift på 5,7kr pr kilo grøn. Det gør ihvert fald prisen bliver højere når man køber bønnerne ved en dansk forhandler(de skal naturligvis tjene på det også). Høj kvalitets bønner er generelt lidt dyrere og sværere at få fat på hvis man ikke selv importerer store mængder. Privat import ligger vel mellem 80-150kr pr kilo når du handler igennem et firma som importerer bønnerne.

Jeg er begyndt at sælge lidt til naboer og venner, det betyder også at jeg har oprettet en lille biks til formålet. Når man først ligger alle udgifter sammen, så er det svært at holde prisen nede, og man kommer hurtigt til at bruge meget tid på det. Det er naturligvis hyggeligt at riste... Happy roasting

Jens_Muff
23. February 2012, 02:17
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du søger, men mit bedste bud på et svar er:

http://www.docklands-coffee.de/rohkaffee/amerika/brasilien/index.php

Køb 20 kg til €152 + €20 til forsendelse.

Så har du en pris på €8,60 pr. Kg incl. Levering til dk. Eller ca 65 kr. Pr kg.
Jeg ved ikke om der er endnu bedre priser derude, men jeg har fået leveret fra Docklands og det var ok.

Michael

Det ser ud til at være noget lignende det, jeg søger. Er ikke så ferm i det tyske, men mon ikke google translate kan hjælpe mig lidt på vej? Har du prøvet den pågældende bønne? Har prøvet én santosbønne fra brasilien, og den var lidt kedelig, synes jeg. Ved ikke om der kan være forskel?

Ang de høje priser i dk har skastdk nok ret.. Afgifterne forhøjer jo priserne, så det bliver svært at holde dem nede.

splintogco
24. February 2012, 22:30
Jeg har prøvet den pågældende bønne, samt flere andre fra Docklands. Jeg er dog ikke i stand til at beskrive den i forhold til andre kaffebønner.
Med hensyn til det tyske kan jeg godt hjælpe, hvad er problemet?

Michael

skastdk
24. February 2012, 23:12
http://www.coffeereview.com/reference.cfm?ID=62

Jens_Muff
26. February 2012, 01:01
Spændende læsning.. Tak for linket. Nej det med det tyske går nok. Mon ikke jeg kan skrive kortnummer ind osv når de beder mig om det? :) Har i øvrigt lige fået en Vario i fødselsdagsgave. Feeedt! :D

Ralphandersen
13. March 2012, 17:35
Jeg har både brugt bellabarista (1 gang) www.docklands-coffee.de (1 gang) og ongebrand.nl (1 gang) og har ikke haft problemer med nogle af dem. Jeg køber en stor portion en gang om året og kan dermed holde prisen for ristet kaffe på niveau med irma og kvicklys hele bønner. Det kan jeg leve med.

Jeg har mest skiftet leverandør for at prøve noget forskelligt.

jobs
13. March 2012, 23:53
Jeg har både brugt bellabarista (1 gang) www.docklands-coffee.de (1 gang) og ongebrand.nl (1 gang) og har ikke haft problemer med nogle af dem. Jeg køber en stor portion en gang om året og kan dermed holde prisen for ristet kaffe på niveau med irma og kvicklys hele bønner. Det kan jeg leve med.

Jeg har mest skiftet leverandør for at prøve noget forskelligt.

Er det ikke noget af en satsning og købe en stor portion af den samme bønne? Og så fra leverandører du ikke har kendskab til.

Kender du bønnerne i forvejen, eller satser du også der?

Ralphandersen
14. March 2012, 19:17
Er det ikke noget af en satsning og købe en stor portion af den samme bønne? Og så fra leverandører du ikke har kendskab til.

Kender du bønnerne i forvejen, eller satser du også der?

Jeg køber en storportion men ikke af den samme bønne. Hos ongebrand købte jeg fx:

ordernr.15598-koffie: Brazil-Bourbon Arabica - top!: 5 kg

ordernr.15611-koffie: Brasil-Cerrado, NY 2/3, Screen 17/18, Bandeirante: 2 kg

ordernr.15608-koffie: Ethiopia-Mocca Harrar Longberry, Grade 4: 2 kg

ordernr.15606-koffie: Uganda-Mount Elgon A: 1 kg

ordernr.15607-koffie: Bolivia-Organic, Fairtrade: 0 kg

ordernr.15602-koffie: Ethiopia-Sidamo Grade 2: 5 kg

ordernr.15610-koffie: Australia-Skybury Plantation: 1 kg

ordernr.15605-koffie: Panama-Strictly Hard Bean, Boquete, Rancho Gotta: 2 kg

ordernr.15600-koffie: Costa Rica-Strictly High Grown, HT/PR, Tournon: 2 kg

ordernr.15603-koffie: Indonesia-Sumatra Mandheling Grade 1: 3 kg

ordernr.15601-koffie: Ethiopia-Yrgacheffe Grade 2: 5 kg

Første gang er det selvfølgelig et sats, men alle er anbefalet i forskellige fora, fx kaffeenetz.de, så jeg er ikke så bekymret. Jeg er endnu ikke blevet snydt ved handel på nettet.

jobs
14. March 2012, 21:15
Helt kanon med listen. Den vil jeg da tyvstjæle fra. mange tak :)

JoE
14. March 2012, 22:43
Den hollandske butik.... Fornuftige pris og rabat politik! Men jeg kan ikke finde deres fragtpris ?? Nogen med erfaringer?

skastdk
14. March 2012, 22:56
25 Euro for op til 30 kilo

JoE
24. March 2012, 16:13
Har lagt ordre hos Ongebrand på 22 kg brasser farende og 8 kg kenya... ender med en gennemsnitlig kg pris alt incl på 80. Eller en lille hund pr kg ristet. Spændt på kvaliteten :-D

kennethp
24. April 2012, 14:55
Hej alle sammen
Først vil jeg gerne undskylde der er gået så lang tid. Det var ikke helt så lige til som jeg havde håbet på. Og jeg endte også med at købe en ny rister. Tsk tsk tak ;).
MEN nu er der sække på vej! De burde komme i næste uge.
Der er tale om 3 forskellige slags:

Costa Rica SHB Tarrazu EP San Rafael
Guatemala SHB Finca Santa Isabel ORGANIC/ RFA
Brazil Fazenda Rainha Yellow Bourbon pulped natural

Jeg opretter en ny tråd når jeg har fået dem helt hjem.
Så kan espressobar brugere få et par kilo til en billig penge, afhentet/Leveret i hovedstadsområdet eller sendt med postDK.

sps79
24. April 2012, 21:04
Hej alle sammen
Først vil jeg gerne undskylde der er gået så lang tid. Det var ikke helt så lige til som jeg havde håbet på. Og jeg endte også med at købe en ny rister. Tsk tsk tak ;).
MEN nu er der sække på vej! De burde komme i næste uge.

Så kan espressobar brugere få et par kilo til en billig penge, afhentet/Leveret i hovedstadsområdet eller sendt med postDK.

Det lyder virkelig godt. Hvor er de bestilt?

Martin B
24. April 2012, 22:14

Jeg synes også det lyder spændende. Og jeg vil gerne aftage nogle kilo pr post... Nye bønner er altid interessante.

skastdk
25. April 2012, 07:53
Jeg er faktisk også i fuld sving med at hive nogle sække hjem som jeg vil sælge af, men det er ikke samme bønner

Martin B
25. April 2012, 08:49
Jeg er faktisk også i fuld sving med at hive nogle sække hjem som jeg vil sælge af, men det er ikke samme bønner

Lyder også spændende.
Jeg tror vores (mit) forbrug herhjemme er ca 1/2 kilo om ugen, så der går jo lidt bønner igennem maskinparken:)

sps79
25. April 2012, 10:14

Count me in, captain :-)

kennethp
2. May 2012, 19:29
Så er der endelig kommet kaffe hjem!!
Jeg har ristet i dag, så jeg har ikke så mange kommentarer ang. smag osv. men det tegner godt :)
Prøver at regne lidt på nogle priser, og så laver jeg en ny tråd.

Til de interesserede må i gerne skrive mig en privat besked, så kan vi finde ud af hvordan vi gør med levering/afhentning/forsendelse.
Sækkene står lige nu i nærheden af Køge, jeg bor selv i København og har ikke noget i mod at køre ud til folk med det, såfremt det ikke er en kææmpe omvej, ellers er det fint hvis kan samle et par stykker af gangen.

Mere info i den kommende tråd...

Glædelige kaffehilsner på denne solskins dag
Kenneth

kennethp
2. May 2012, 21:22
http://www.espressobar.dk/forums/showthread.php?5301-S-Gr%F8nne-B%F8nner&p=53773#post53773

skastdk
10. July 2012, 09:20
Så er jeg også klar med grønne bønner, jeg satser dog mest på mikrolots muligvis noget Cup of excellence på et tidspunkt

Der er følgende kaffer på lageret:

Rwanda Murundo - COE - national winner
Kenya AB Kagumoini microlot
SHB Yellow honey Costa Rica, microlot
Washed Kenya AA, Kangocho, microlot
Honey Burbon El Salvador, microlot

Pm mig hvis i har interesse, jeg er mest interesseret i at sende større mængder op til 20 kilo
Afhentning er også en mulighed

sps79
13. July 2012, 22:02
Så er jeg også klar med grønne bønner, jeg satser dog mest på mikrolots muligvis noget Cup of excellence på et tidspunkt

Der er følgende kaffer på lageret:

Rwanda Murundo - COE - national winner
Kenya AB Kagumoini microlot
SHB Yellow honey Costa Rica, microlot
Washed Kenya AA, Kangocho, microlot
Honey Burbon El Salvador, microlot

Pm mig hvis i har interesse, jeg er mest interesseret i at sende større mængder op til 20 kilo
Afhentning er også en mulighed

Hvor ligger vi rent prismæssigt?

Jens_Muff
14. July 2012, 00:10
Hvor ligger vi rent prismæssigt?

Det vil jeg også gerne vide :)

k.k
14. July 2012, 13:33
Up
Jeg er også interesseret .

kennethp
14. July 2012, 16:18
Tillykke med det skastdk
Vi må bytte et par poser :)

Jeg har også snart ny på vej hjem. Skal smage lidt først.

skastdk
14. July 2012, 17:57
fra 84 op til 173 pr kilo, men de der mikrolots koster kassen, de er også rigtig sprøde syntes jeg selv

skastdk
14. July 2012, 17:59
Ja jeg syntes udvælgelse og cupping tog langt længere tid end forventet, og så var partierne tit udsolgt

sps79
14. July 2012, 18:08
fra 84 op til 173 pr kilo, men de der mikrolots koster kassen, de er også rigtig sprøde syntes jeg selv

Og hvad er minimums maengden du vil saelge?

skastdk
14. July 2012, 18:20
Helst minimum 2 kilo ad gangen, men jeg kan overtales til at lave nogle samples på eksempelvis 300-350g der har jeg nogle poser som lige passer

sps79
14. July 2012, 18:33
Samples er jeg frisk paa. Gerne el salvador og maaske rwanda. Hvordan ordner vi det rent praktisk?

skastdk
14. July 2012, 18:44
pm - er bedst

sps79
14. July 2012, 18:49
Top, er paa vej

kennethp
3. September 2012, 18:52
Jeg har også fået en lækker kaffe hjem: "Tanzania Lunji AA" En rigtig frugtig kaffe, minder meget om en kaffe fra Kenya, det er sjovt nok også et naboland :)
Udover den har jeg:
Guatemala SHB Finca Santa Isabel (Organisk/Rainforrest alliance) - ikke så meget tilbage
Costa Rica SHB Tarrazu EP San Rafael (Super lækker kaffe, har lige købt en sæk til. Meget kraftig chokolade, bare mums!)

Skriv en besked hvis i vil have nogle kg, eller gram...

skastdk
3. September 2012, 20:09
Så har jeg også fået et mikrolot af Ecuador Honey processed hjem, 25 kilo begrænset parti. (som der allerede er godt indhug i!)
Meget sød kaffe, som kan ristes til både filter og Espresso, jeg blev selv overasket over "mundfylden" og balancen i koppen.
Virkelig flot og ret nem at riste fordi den er meget ensartet

EsbenSH
26. September 2012, 16:39
Hej alle sammen.

Jeg sidder som kaffe mægler for et firma i London hvor vi sælger grønne bønner. Vores udvalg er:

Jamaican Blue Mountain - Gold Cup Estate
Hawaiian 100% Kona
Hawaiian Kona Extra Fancy
Guadaloupean Bonifieur
Kopi Luwak - certificeret free range katte

Grunden til at jeg skriver er at jeg prøver at sætte en klient database op for Danmark og resten af Scandinavien. Vi søger som sådan kun store importører, pga. vores Business Model. Men det skal jo ikke hindre os I at kunne handle sammen alligevel.

Hvis i er interesseret i priser og prøver af kaffe, så skriv endelig til: esben_moz@hotmail.com.

Jeg takker mange gange!

Venlig Hilsen

Esben

Jens_Muff
17. October 2012, 20:11
Flyttet til anden tråd..

DreamPresso
19. October 2012, 10:40
Jeg har postet en lang liste af tyske forhandlere jeg har fundet frem til under min løbende jagt: http://www.espressobar.dk/forums/showthread.php?5747-Oktober-bulk-fra-Bella-Barista