Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gelateria.dk
    Grøn bønne
    • Nov 2010
    • 4

    Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

    Hvis vi taler om almindelige konsumbønner, altså posepakkede fra detailhandelen generelt, hvilket mærke betragtes da almindeligvis som det bedste rent kvalitetsmæssigt.

    Jeg er klar over, at kvalitet kun kan betragtes subjektivt ... men er der en generel opfattelse af, hvem der holder fanen højt ?

    Venlig hilsen
    Morten
    Morten Mortensen, Gelateria.dk - Italienske Ismaskiner til hjemmebrug
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Re:Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

    Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål, men det bedste i DK er efter min mening enten The Coffee Collective, Copenhagen Roasters eller Søren Stiller
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    • Gelateria.dk
      Grøn bønne
      • Nov 2010
      • 4

      #3
      Re:Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

      Mit spørgsmål går mere i retning af deciderede konsumbønner, altså dem du finder i supermarkeder; eksempelvis Molinari, Lavazza, Segafredo, Illy og de mere lokale som Peter Larsen osv.
      Morten Mortensen, Gelateria.dk - Italienske Ismaskiner til hjemmebrug

      Comment

      • Kjeldsen
        Coffeeholic
        • Feb 2010
        • 1086

        #4
        Re:Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

        Peter larsen / Princip er nok noget af det \"bedste\" konsumkaffe jeg har smagt, tror jeg. Det var i deres poser med hele bønner, jeg startede min rejse imod god kaffe. Og det skal nævnes, at der selvfølgeligt er lang vej fra de mærker : )

        Comment

        • BaristaDK
          Master Brewer
          • Nov 2007
          • 1643

          #5
          Re:Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

          På et tidspunkt kunne man købe Kontra, Stellini og Kent kaffe i Brugsen, om det stadig er tilfældet ved jeg ikke...

          Jeg vil mene at kaffe fra Estate, som kan købes i Irma, er det bedste så
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

          Comment

          • Gelateria.dk
            Grøn bønne
            • Nov 2010
            • 4

            #6
            Re:Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

            Jeg har selv ganske gode oplevelser med Irmas Hele Espressobønner (Fairtrade udgaven), som ifølge oplysningerne på posen stammer fra Kaffehuset i Karlstad AB, men jeg har en mistanke om, at det er Peter Larsen der står bag.

            Men jeg vil da lige prøve at stikke hovedet indenom en SuperBrugs for at se, om de skulle have nogle af de nævnte produkter på hylderne.
            Morten Mortensen, Gelateria.dk - Italienske Ismaskiner til hjemmebrug

            Comment

            • musashi
              Grøn bønne
              • Feb 2010
              • 43

              #7
              Re:Hvilket brand betragtes som bedste konsumbønne ?

              Kent Kaffe kan købes i Kvickly nu til dags :-) Super bønner efter min mening. Stellini har jeg set i Kvickly Svendborg så vidt jeg husker :-)

              Ellers kan man jo købe sine bønner online :-)

              simon
              La Pavoni Europiccola
              La San Marco kværn
              Mochakande
              Godt humør!

              Comment

              Working...
              X