Ascaso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hinge
    Grøn bønne
    • Jan 2010
    • 47

    Ascaso

    Ved tilfældigheder fik jeg købt en Ascaso I1 i efteråret.
    Jeg kan se at det ofte er I2 modellen andre har. Hvorfor det???
    Et andet spørgsmål er er at jeg kan se at der er mulighed for elektronisk timer. Er det noget man vil synes er rart og hvor kan man evt købe det?? Og kan man selv montere det.
    CitiZ & Milk D120 BK
    Ascaso I1 + Bodum Stempel
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Re:Ascaso

    I2 modellen har et koniske mens din har flade kværnblade. Du skal ikke være spor ked af din I1\'er da den har en fornuftigt størrelse knive. Derudover er det øverste kværnblade-styr i messing hvilket er langt mere holdbart og præcist end I2\'erens, der er i plastic. Begge kværne er gode men der er en kvalitetsforskel med fordel til I1 som tilgengæld var en del dyrere.
    Det kan godt lade sig gøre at installere en elektronisk timer omend det er omstændigt. Mange her på forum har købt elektriske mørkekammertimere som sidder eksternt og tilslutter/cutter strømmen til kværnen.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • Sonne
      Master Brewer
      • Jul 2007
      • 1641

      #3
      Re:Ascaso

      Jeg fik skrevet at det øverste kværnbladestyr på I1 er i messing. Det er det vist også men jeg kommer i tanke om at det er selve kværnhuset som man skruer øverste kværnbladestyr ned i, er i messing. Desuden er det såkaldte \"worm-drive\" til indstilling af formaling, i messing. Alt dette er i plastik på I2.
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

      Comment

      Working...
      X