Spændende tråd på HB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    Spændende tråd på HB

    Synes I burde læse denne tråd på HB: espresso blends why bother

    Og især dette indlæg: Couple of thoughts that were percolating...

    Jeg har selv en klar mening og holdning til dette, men det kunne være godt at høre hvad i andre tænker, før jeg selv skriver lidt.

    Daniel
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Re:Spændende tråd på HB

    OP!
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    • JoE
      Mørkristet
      • Feb 2010
      • 323

      #3
      Re:Spændende tråd på HB

      Enorm sympati for \"couple of thoughts..\"!! På den anden side.. Det smager jo forskelligt. Og det snakker vi om. Og sprog, hvor egnet er det egentlig til det? På den anden side, hva\' skulle vi ellers gøre?
      Efter at ha stødt på \"brasilien dattera sweet\" i tråde, beskrivelser af blends etc, tænkte jeg ta det skulle prøves. Og jeg blev glad, for den er... \"lækker\" er det bedste ord jeg kan komme op med. Men så igen.. Lækker, men, for lækker? For Let At Omgås I Længden?? Så nu prøver jeg at blande lidt forskelligt i. Er ikke faldet ned af stolen over forsøgene, men det er lidt som at lege. Og det virker som om, det er en af de ting vi er fælles om her. At lege ikk B)
      Synes det er ærgerligt, at der (stort set) kun er de kommercielle forsøg på at sætte ord på smag. Selvom jeg husker \"noter af karklud\" :laugh: her fra sitet..
      Omvendt.. For en del år siden blev en flok vinsmagere sat til at smage på vin. Hvidvin tilsat farve - djævlesmiley - og de sad jo der og fablede om \"stænk af træskib\" etc :laugh:
      Men det er jo den risiko vi løber når vi kaster os ud i at være nørdede....?
      Alex mkII
      Mazzer Super Jolly E homemade edition
      Gene
      Espro

      Comment

      • mortenk
        Lysristet
        • May 2009
        • 94

        #4
        Re:Spændende tråd på HB

        Altid noget, der kan skabe lange tråde i kaffe og vinfora. Fyren med \"couple of thoughts\" har ret. Det er nemlig farligt at begynde at blive snobbet omkring et produkt, som man har hørt, er det bedste (og selvfølgelig har lagt en stor sum penge for). Tænk nu hvis det ikke smagte af noget særligt alligevel? Er man en hårdnakket snob, påstår man selvfølgelig bare at, de andre (almindelige) ikke forstår smagen ;-) Her begynder man så at komme på tynd is....
        I min verden er det korte af det lange, at markedskræfterne bestemmer prissætningen på (luksus) produkter. Køb dem eller lad være. Er du glad for dit køb, er det jo dejligt. Er du derimod skuffet, så lad være med at pakke det ind i Kejserens Nye Klæ´r. Indse at det sgu er noget opreklameret hø. Bliv en erfaring rigere. Køb noget andet (billigere) næste gang. Og sidst men ikke mindst : Dyrt eller billigt, tjekket eller yt? Hvis det behager dine smagløg, er det godt. Der er ingen andre der kan eller skal smage for dig.
        M
        Spaz VII. Mazzer Mini E mod B. Gene Cafe

        Comment

        Working...
        X