PDA

Se fuld version : S: Rancilio Silvia med PID (måske)

KristianK
16. August 2010, 15:57
Hej igen allesammen,

Jamen det er jo skruen uden ende det her... forleden var det min Rocky kværn, som fik ny ejer og nu skal Miss Silvia måske se sig om efter et nyt hjem.

Jeg er brændt lidt varm på Davids Oscar og derfor vil jeg undersøge om det er muligt at få afsat min Silvia til en fornuftig pris, således at jeg kan opgradere og forhåbentlig også give Miss Silvia videre til en ny og glad køber.

Silviaen har jeg købt af OleMar herinde fra, som har brygget sine daglige shots i nærheden af Firenze og passet og plejet den. Ole har installeret Auber PID og dfet virker perfekt. PID er uden preinfusion.

Jeg har lavet et lyddæmpnings-mod, som kan ses her : http://www.espressobar.dk/index.php?option=com_fireboard&Itemid=48&func=view&id=31313&catid=51&limit=10&limitstart=0 - Det har virkelig hjulpet :)

Silvia har tjent mig godt - jeg har vel haft den et halvt års tid og jeg ved ikke hvornår Ole købte den, men det kan jo opklares. Jeg har den originale manual med serienummer.

Den fejler ikke det mindste og brygger fantastisk espresso. PID´en gør at der hele tiden er styr på temperaturen og at den er superhurtig til at varme op til steam.

Jeg sælger (måske) kun fordi at vi stort set kun drikker mælkedrikke herhjemme og alle drengene på vejen ligeså. Derfor er der til tider pres på ved køkkenvinduet og der kan Silvia ikke altid følge med.

Visuelt er det lidt slå-skrammer på bryghovedet foran, da portafilteret har ramt mod nogen gange, når Ole har sat det på. Jeg har forsøgt at være obs. på det, men sket er jo sket og det betyder intet. Det er dårligt synligt og i det daglige ligegyldigt. Det er forkromningen, som skaller lidt. Måske det kan ses på billedet?

Ellers medfølger portafilter med stor og lille kurv samt evt. ekstra isoleringsmateriale, hvis der skulle blive behov for det.

Jeg havde i Davids tråd nævnt en pris på 2.500, men ved ikke helt om det er prisen? Jeg vil jo gerne lidt op og har fået et par henvendelser, så kan I ikke give mig jeres bud og så må vi se. Een ting er sikkert. Den ryger ikke for mindre.

Jeg har fået reservation af Davids maskine et par dage, så vi skulle gerne nå det inden :)

Den kan ses og prøvesmages i Espergærde og jeg kan levere den efter nærmere aftale på stort set hele Sjælland. Det koster kun en sjat diesel og evt. en espresso ;)

Mvh.
Kristian http://www.espressobar.dk/images/fbfiles/images/Silvia1.jpg

Fogh
16. August 2010, 23:14
Hej Kristian

Jeg vil gerne byde 2700

mvh.

Lasse

KristianK
17. August 2010, 00:26
Det lyder godt.
Lad os lige se i morgen med.

Mvh.
Kristian

GKN
17. August 2010, 00:46
Ryger den i morgen tror du?

KristianK
17. August 2010, 00:49
Altså, jeg har fået reserveret Davids maskine til på onsdag, så hvis han ellers har tålmod med mig, så måske først onsdag.
Mit køb afhænger helt og holdent af mit salg, så derfor skal jeg gerne have mit salg afsluttet, så jeg kan give håndslag til David... meeen mon ikke det går :)

Er du også interesseret?

GKN
17. August 2010, 01:09
Jeg tænker lige over det til i morgen.

KristianK
17. August 2010, 11:41
Hej Fogh og GKN,

I givet fald, ville I så afhente eller skal jeg levere?

Mvh.
Kristian

Fogh
17. August 2010, 18:26
hej Kristian

Jeg skal lige finde ud af det, for bor i øjeblikket i Jylland, men i løbet af ugen flytter jeg til sjælland. Fra den 1/9 overtager jeg en lejlighed i Roskilde.

mvh.
Lasse

KristianK
17. August 2010, 18:48
Hej Lasse,

Ok - Jeg har jo skrevet at mit køb af Davids Oscar afhænger af mit salg og jeg har fået par andre bud

De indebærer dog at jeg skal vente lidt på dem, så hvis du vil slå til, kan vi godt lave en handel på de 2700, hvis ikke andre byder sig meget snart. Tiden er en faktor her, da jeg kun \"har\" Oscar\" til og med i morgen :)

Jeg vil dog meget gerne vide om vi så handler eller hvordan. Jeg har forståelse for din situation, men du skrev ikke noget om det da du bød :)

Håber du forstår og jeg kan levere den KBH. eller hvor du måtte bo i området indtil du får en lejlighed i KBH: :)

Mvh.
Kristian

Rocco
17. August 2010, 23:18
Hej Kristian

Jeg skriver på min kammerats brugerprofil.

Jeg vil gerne købe din rancillo og vil gerne give 2700
Jeg bor i københavn og kan hente den når det passer dig.

Mvh
Kristian

Tlf.: 26843562

KristianK
17. August 2010, 23:58
Hej Kristian,

Mange tak for din henvendelse.
Den kom desværre lige en tand for sent, da jeg var godt i gang med at handle med Fogh.
Maskinen er derfor afsat til Fogh, som indbetaler pengene i morgen.

Skulle det mod forventning falde på gulvet skal jeg nok vende tilbage indenfor et par dage.

Mvh.
Kristian

hr_matas
26. June 2011, 22:21
er den solgt? Ellers vil jeg gerne købe.
25 48 38 40
Kristian [img]