Lækker kaffevideo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    Lækker kaffevideo

    Se den her: http://abcnews.go.com/Nightline/vide...-talk-11131218

    Det jeg egentlig ville høre er om nogen ved hvordan man laver den lækre effekt hvor man kører alt sort/hvid, men fremhæver kaffen i farve? Jeg har set det brugt i mange forskellige videoer efterhånden og jeg synes det kunne være sjovt at prøve selv, hvis man kan.
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.
  • Falckmanden
    Coffeeholic
    • Feb 2009
    • 1370

    #2
    Re:Lækker kaffevideo

    Hvor er det vildt at hun har tatoveret et La Marzocco mærke over hele brystet.. Commitment!!

    Måske vi, Skurken, skulle få os en tatoo hvor der står La Spazzers!! :cheer:
    Hjemme:
    ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
    La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
    Mazzer Robur E

    Arbejde:
    ECM Michelangelo 2grp
    Mazzer Major

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:Lækker kaffevideo

      Man kan gøre dette med flere forskellige programmer. Adobe Premier Pro (nyeste version) kan blandt andet bruges til dette - men det er TUNGT arbejde.

      Hver eneste frame skal analyseres og alle andre farver end den man ønsker at bevare skal desatureres.

      Computeren gør naturligvis dette for dig - men det tager tid, og resultatet er ikke altid lige godt. Vil man lave det perfekt i en miljø, hvor man ikke har så megen kontrol, kræver det manuelt håndarbejde.
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      Working...
      X