PDA

Se fuld version : Ascaso duo steel

Kofod
13. June 2010, 22:01
Er der nogen der har nogle erfaringer med denne maskine (ascaso duo steel)?
Kunne godt tænke mig at prøve kræfter med en ny og anden maskine end min nuværende Bugatti DIVA.

Mvh
Kenneth Kofod

nkbitsch
14. June 2010, 14:54
Må man spørge hvorfor du netop er faldet for den maskine?

Jeg kender den personligt ikke, så vil ikke udtale mig om den er god eller ej, men kan kun forestille mig at den er en verden til forskel fra Bugatti\'en.

I det prisniveau, ville jeg tage et kig på Nuova Simonelli Oscar.. Det er en meget rost maskine, som du helt sikkert ikke går galt i byen med.

Kofod
14. June 2010, 19:47
Har nu ellers været godt tilfreds med min DIVA den har trods alt en lille messing kedel, og sammen med KENTs espresso nr. 1 synes jeg at den laver en lækre espresso. Men jeg synes nu bare det er tid til at prøve en anden - og det er her Ascaso´en kommen ind i billede men jeg kender ikke så meget til deres nye serie - deres Dream skulle være en god maskine .... og i hvid ville den matche min I2 kværn:)

ChrZacho
14. June 2010, 20:05
Er det til espresso eller osse til Cappuchinoer??

Kofod
14. June 2010, 20:06
fik vist ikke svaret på det første spg. Men årsagen at jeg er faldet for Ascaso\'en er dels prisen på 5500 hos kaffeagenterne og så det at denne maskine har to kedler istedet for min nuværende DIVA der kun har en.

Kofod
14. June 2010, 20:52
Egentlig til begge dele!
Men det er ikke så ofte at jeg laver \"kaffe drik\" med mælk - synes egentlig at det er syndt for den gode kaffe - men sommetider er det lækkert at få en cappuccino - så derfor til begge dele og der er også derfor jeg tænkte at så måtte en maskine med to kedler være at fortrække nu hvor man gerne vil have nyt udstyr

ChrZacho
14. June 2010, 21:10
Bare lige for at være sikker på at du ved det .. så har den ikke to kedler .. men en kedel til brygning og en thermoblock til at producere damp ... og det virker nu meget godt.

Kofod
16. June 2010, 21:18
takker for de gode svar - tror måske jeg vil vente lidt og undersøge nogle andre alternativer fx. en Bezzera ... læste lidt længere nede i dette forum om en tysk hjemmeside der havde dem til en rigtig god pris.

Engberg
16. June 2010, 21:47
Hvis jeg ikke havde fundet noget på brugtmarkedet havde jeg slået til her:
http://xt.imprezza.de/product_info.php?info=p210_BZ07-S-PM-PID.html&XTCsid=154a10a47d6dce3ca6db0183c65689f4

Kofod
1. July 2010, 17:02
I forbindelse med denne tråd blev det nævnt at en Oscar var en mulig alternativ til en Ascaso duo steel, og efter nærmere undersøgelse må jeg give forfatterne ret. MEN er der nogen der kende opvarmningstiden for en OSCAR og evt. også en IZZO vivi??

Sonne
1. July 2010, 17:29
Du skal regne med 45 minutter - måske lidt mindre til Oscar. E61 gruppen på Vivi vejer over 4kg og det tar tid at varme sådan en klump messing op.

Sarbaek
1. July 2010, 22:39
Kan da klart anbefale Vivi med PID. Så kan du styre kedeltemperaturen og hvis du er mest til rene espresso\'er kan du køre den som en single boiler maskine ved at holde temperaturen i kedlen lav og dermed ikke skulle flushe så meget som man ellers skal med et E61 gruppehoved. Får du lyst til en mælkedrik er den også lynhurtigt oppe i temperatur til steam. Hvis man ikke har noget imod at skulle flushe en 200-300 ml før første pull (eller få gæster og skal lave meget mælk) kan man selvfølgelig bare anvende den som en regulær HX maskine.

Sidst men ikke mindst har den en fantastisk bygkvalitet. En god maskine til en god pris :D

Kofod
2. July 2010, 21:59
Tak for de mange gode svar - tror at den endelig beslutning om hvilken ny maskine der skal brygge mine næste mange kopper kaffe ... Bezzera BZ07 med dobbelt manometer!

Kaffeageterne har denne maskine til 8000,- hvilket jeg synes lyder ganske fornuftigt.

Kaffebønne
2. July 2010, 22:23
Hej Kofod.

Jeg vil ikke kaste grus i maskineriet for dig. Jeg ved hvor svært det er at vælge. Har selv lige været møllen igennem, men nu så jeg at du ikke har noget i mod at handle i tyskland, så jeg vil henlede din opmærksomhed på stoll-espresso.de. De har både bezzeraen med PID og IZZO vivi med PID til konkurrencedygtige priser.

http://www.stoll-espresso.de/index.php?cat=c167_Bezzera.html

http://www.stoll-espresso.de/index.php?cat=c94_IZZO.html

Jeg vil lige sige at jeg ikke selv har handlet med dem, men jeg havde nok taget springet hvis ikke lige det var fordi jeg fandt et godt tilbud her i DK.

Held og lykke :-)

kaffebønne