Hottop KN-8828 :) men med en ærgelig fejl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pedelarsen
    Lysristet
    • Apr 2010
    • 79

    Hottop KN-8828 :) men med en ærgelig fejl

    SÅ fik jeg mig min analog hottop og mand jeg var glad som en lile dreng til jul da jeg kørte den første roast igennem den, den er mega stille og glasset man kan se igennem er en gave og til sidst duften af kaffen ummmm, kølning er super hurtig i bakken med en blæser i bunden
    Jeg kunne jo ikke lade være med at gå ned og riste lidt kaffe dagen efter også, så i med 250g etiopien harrar longberry samme som den første ristning dagen før, og damn de spillede bare perfekt grønne - gule - lysebruneog mellembrune bønner, for at slutte med en city+ roast(vil jeg tro, mangler jo rutinen) det tog 16.5 minut så var den lidt inde i 2 knæk da bønnerne kom i bakken.

    Nå tænkte jeg så og ville lige riste lidt Brasielien som jeg fik med ved køb af maskinen
    Well i med dem og ikke så lang tid inde ca. 2 minuter kunne man godt høre at motoren havde det svært ved at trække tromlen rundt hmmmm tænkte jeg og lyttede videre og så at tromlen hakkede lidt i sin rotation iforehold til den første ristning.
    Så indtræf katastrofen :blink::S :dry: tromlem stoppede uhemmet og deer skete ikke mere, varme lægme kørte videre og blæster bag på kørte også, arraaaaggghhhh stop tænkte jeg i panik og prøvede stop på displayet men intet skete, så måtte stkket ud af væggen og så var jeg sq lidt i chok i med stikket og få startet op så bønnerne kunne komme ud og cyklusen kunne køre færdig. hvad kan det være tænkte jeg og skruede glasset af og så at trømlen ikke var helt lige og derved var der en åbning mod fronten og tromlen som svingede 1-3mm vil jeg tro hver gang den kørte en omgang.
    men det kunne ikke være det da jeg jo havde ristet 2 x 250 kaffe før.
    Jeg var helt ude i skoven og resatte cyklusen og prøvede igen. bang det samme skete, nu var jeg sq græde færdig da jeg jo kunne høre at der var noget mekanisk der ikke kørte som det skulle, lidt ligesom en grøn bønne havde lagt sig på hoved motor eller gear og sad der og trykkede så den ikke kunne trække ordenligt rundt, men jeg kendt ikke maskine indvendigt så jeg gik op og fant links over hele maskinen i detaljer hvordan den så ud indvendigt og kom til den konklution at der ikke kunne side nogle grønne bønner ved hoved motoren hmmmm.
    i panik gik jeg ned i værkstedet igen og tænkte den skal fanme ikke gå i stykker efter 2 ristninger(nu havde maskine stået i 1 time ca og kølet ned), så jeg startede maskinen og ventede til den sage bib(der hvor den er opvarmet)i med 250g bønner. nu kørte den men der var en meget høj lyd af noget der skraved på den blev mindre og mindre og den kørte bønnerne førdigt og jeg var en smule glad igen (mest fordi det jo nu duftede af ny ristet kaffe) jeg ved ikke hvad der skete med den men jeg måtte jo lige slutte dagen med at prøve igen med 250g bønner og der kørte den faktisk ganske fint, nu kun med en meget svar mekanisk lyd som man kun kunne høre meget svagt.
    Så nu håber jeg bare det var noget der skulle slides til så jeg ikke skal ind og få den rep. efter 4 ristninger :8
    Jeg skal riste igen om 1 uge ca. så håber jeg den køre fint der fordi den kan sagtens køre uden mislyde når der ikke er bønner i tromlen, så jeg må vente med næste test til om 1 uge ca.

    Er der nogle af jer hottop ejere der har haft samme problem ? eller lignene ?
    /ECM Technika III - Med thebat18 device.
    /Mahlkönig K30ES - Til espresso.
    /Mahlkönig vario - Til alm. kaffe brygning.
    /Hottop KN-8828B -
    Dobbelt shot, 2 X glæde
  • GusBean
    Grøn bønne
    • Dec 2009
    • 13

    #2
    Re:Hottop KN-8828 men med en ærgelig fejl

    Jeg har aldrig prøvet at tromlen er stoppet :S men hvis jeg spænder skruen i \'glaslågen\' for stramt, så piv\'er den under ristningen.
    Løser man skruen lidt, så er lyden væk.

    Kony/Silvia/HottopB

    Comment

    • Wolff
      Master Brewer
      • Oct 2007
      • 1577

      #3
      Re:Hottop KN-8828 men med en ærgelig fejl

      1 - FRONT BEARING PLATE

      /Wolff
      Fortid
      La Marzocco GS3
      Casadio Macinadosatore Istantaneo
      Hottop KN8828-P

      BWM S M/LCD på vandværket
      Reg Barber 58mm Anodized/Stål
      Pullman/Synesso ridgeless
      Bumper TS
      Motta Knockbox
      Nutid
      Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
      French Press-Bodum 4 cup

      Comment

      • pedelarsen
        Lysristet
        • Apr 2010
        • 79

        #4
        Re:Hottop KN-8828 men med en ærgelig fejl

        Jammen oki det med skruen i front/glas låget, kunne være en mulighed, også fordi den kørte jo fint efter den havde stået og kølet i 1 time ca.
        Well jeg takker for ind put
        Jeg tester det om 1 uge ca. eller nok allerede i weekenden hehe kan nok ikke vente hehe
        /ECM Technika III - Med thebat18 device.
        /Mahlkönig K30ES - Til espresso.
        /Mahlkönig vario - Til alm. kaffe brygning.
        /Hottop KN-8828B -
        Dobbelt shot, 2 X glæde

        Comment

        • pedelarsen
          Lysristet
          • Apr 2010
          • 79

          #5
          Re:Hottop KN-8828 men med en ærgelig fejl

          Yeaaa det var fordi skruen var strammet for stramt
          Da den blev løsnet under dagens ristning køret det perfekt, altså der er intet i venej med masiken hurra
          jeg er en glad mand nu

          Tak Gusbean og wollf
          /ECM Technika III - Med thebat18 device.
          /Mahlkönig K30ES - Til espresso.
          /Mahlkönig vario - Til alm. kaffe brygning.
          /Hottop KN-8828B -
          Dobbelt shot, 2 X glæde

          Comment

          Working...
          X