Justering i forbindelse med Grindz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    Justering i forbindelse med Grindz

    Hej Alle.

    Jeg er egentlig nysgerrig efter at vide, hvorfor man skal justere kværnen til medium når man bruger Grindz, hvorfor ikke bare kværne med den finhed man bruger?

    Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    #2
    Re:Justering i forbindelse med Grindz

    uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg tro at, det er fordi skidtet parker sig og \"kvæler\" kværnen. Det gør ris, så mit gæt er at det samme gæder for grindz
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

    Comment

    • KimH
      Espresso
      • May 2007
      • 547

      #3
      Re:Justering i forbindelse med Grindz

      Min Macap M4D kan ihvertfald ikke klare en omgang Grindz ved espresso finhed. Jeg plejer lige at dreje den et par omgange tilbage for at undgå at \"kvæle\" kværnen.
      - La Spaziale S1 Dream
      - Bestmax S
      - Ceado E37S
      - Rancilio Rocky SD
      - Hottop B

      Comment

      • grabow
        Grøn bønne
        • Jan 2010
        • 12

        #4
        Re:Justering i forbindelse med Grindz

        Jeg har set, at mange herinde bruger to kværne - en til espresso og en til anden type kaffe - for ikke at skulle justere på espressokværnen og derved ikke kunne finde den samme indstilling igen, resulteret i et uens bryg.

        Frem til nu har jeg fint kunne følge den opfattelse, men nu synes jeg det lyder mærkeligt, når man alligevel skal justere sin kværn når man renser med Grindz. Nogen der kan give en hurtig forklaring på dette

        Comment

        • Sonne
          Master Brewer
          • Jul 2007
          • 1641

          #5
          Re:Justering i forbindelse med Grindz

          grabow wrote:
          Jeg har set, at mange herinde bruger to kværne - en til espresso og en til anden type kaffe - for ikke at skulle justere på espressokværnen og derved ikke kunne finde den samme indstilling igen, resulteret i et uens bryg.
          Det er ikke fordi man ikke KAN finde samme indstilling igen - der går bare nogle skud til spilde hvergang og det er spild af både kaffe og tid.
          At skulle stille grovere til brug for Grintz sker jo ikke så ofte.
          Forøvrigt har jeg ingen problemer med at køre Grintz igennem på espressoindstilling.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

          Comment

          • grabow
            Grøn bønne
            • Jan 2010
            • 12

            #6
            Re:Justering i forbindelse med Grindz

            Ahhhh!!! Så gav det hele jo pludselig mening igen.:woohoo: Tak for det hurtige svar Sonne.

            Comment

            • Ejlemos
              Mellemristet
              • Oct 2009
              • 272

              #7
              Re:Justering i forbindelse med Grindz

              Sonne wrote:
              Forøvrigt har jeg ingen problemer med at køre Grintz igennem på espressoindstilling.
              Ditto...! Casadio\'en æder det ved espressoindstillingen uden problemer....
              /Emil Malling

              Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

              Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
              ... Og en ønskeseddel såå lang

              Comment

              Working...
              X