Kværn indstilling afhænig af bønnen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Thebat18
    Stamgæst
    • Dec 2009
    • 990

    Kværn indstilling afhænig af bønnen?

    Hej

    Jeg er ivrig hjemmerister og har lige idag modtaget en kværn - en La Pavoni Jolly.
    Men fordi jeg selv rister, så er kvaliteten lidt svingende, ligesom størrelsen på de bønner jeg laver.
    Skal jeg indstille kværnen til de bønner den bruger, eller er det ens, om det er store eller små bønner?

    Takker
    Dalla Corte Mini Special...
    Mahlkönig K30 Vario'er
    Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    #2
    Re:Kværn indstilling afhænig af bønnen?

    Thebat18 wrote:
    Hej

    Jeg er ivrig hjemmerister og har lige idag modtaget en kværn - en La Pavoni Jolly.
    Men fordi jeg selv rister, så er kvaliteten lidt svingende, ligesom størrelsen på de bønner jeg laver.
    Skal jeg indstille kværnen til de bønner den bruger, eller er det ens, om det er store eller små bønner?

    Takker
    Kommer lige med et svar du ikke kan bruge til noget som helst ... den skal indstilles korrekt ....:S

    Om det er store eller små vil ikke alene afgøre hvodden den skal indstilles ... der er mange faktorer som spiller ind ... så det bedste råd er at kigge på resultatet og justere kværnen derefter, men husk at når du gør det så hold alle(så mange som muligt) parametre konstante e.g. kaffemængde, vandtemp og trækketid m.m.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

    Comment

    Working...
    X