Espresso og iPhone.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    Espresso og iPhone.

    Ja desværre kan man ikke lave espresso på en iPhone, men der er massere af sjove applikationer om kaffe jeg har fundet et par stykker der er morsomme / brugbare!

    Barista - Cafe quality espresso coffee at home, 18 kr. Et godt opslagsværk, her kan man så ligge egne fotos ind. Der er how to og ordbog.

    Kontra, Gratis Kan via din GPS position fortælle dig hvor det nærmeste Kontra Coffee salgssted er.

    Coffee finder, Gratis viser dig til den nærmeste Starbuck (hvad man så skulle der?)

    Espresso Coffee Drinks, Gratis. Simpel oversigt over hvor meget Espresso, Mælk, Skum der skal i de forskellige kaffe varianter.

    Andre der har nyttige ideer eller tips?

    Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Re:Espresso og iPhone.

    Efter at være skiftet fra Palm har jeg manglet en Maintenance Log som kan holde styr på hvornår jeg sidst har skiftet kalk filter, renset kværnen, afkalket maskinen, været til frisøren,....
    Til iPhone/iPod Touch har jeg fundet en app der hedder \"Time Since\", som fungerer helt fortrinligt. Kan anbefales.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • HenrikP
      Master Brewer
      • Jul 2008
      • 1593

      #3
      Re:Espresso og iPhone.

      Smart... Den er købt
      Henrik Palshøj

      Comment

      • Skurken
        Master Brewer
        • Jun 2008
        • 1985

        #4
        Re:Espresso og iPhone.

        Jeg så lige på HasBean\'s twitter at de har sendt en app til godkendelse hos Apple. Bliver spændende at se hvad den kan, når den bliver godkendt.
        Mvh. Anders


        Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

        Comment

        • Wolff
          Master Brewer
          • Oct 2007
          • 1577

          #5
          Re:Espresso og iPhone.

          Coffee apps, når i har installeret/afprøvet dem vil jeg godt have jeres top 5 :laugh:

          /Wolff
          Fortid
          La Marzocco GS3
          Casadio Macinadosatore Istantaneo
          Hottop KN8828-P

          BWM S M/LCD på vandværket
          Reg Barber 58mm Anodized/Stål
          Pullman/Synesso ridgeless
          Bumper TS
          Motta Knockbox
          Nutid
          Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
          French Press-Bodum 4 cup

          Comment

          • HenrikP
            Master Brewer
            • Jul 2008
            • 1593

            #6
            Re:Espresso og iPhone.

            Nå nu har denne her tråd ligget stille i et stykke tid, jeg har nørdet lidt i mellemtiden, der er selvfølgelig nogle app. man bruger mere en andre, og nogen der blot er rare at ha. Nogle af dem er ret tunge rent trakik mæssige, så de skal helst bruges når man er på et wifi net, med mindere at det er chefen der betaler for data, eller man har et fri data abb.

            Nå men min pt. top 3 over iPhone app kaffe relateret.

            1. Roast, koster 24 kr, men er genialt, man ligger alle sine bønner ind, opretter risteprofiler, og slutlig bedømmer man kaffen i de forskellige brygformer man benytter. Kort sagt GENIALT!!!!!!

            2. Time Since, koster 12 kr, det er ikke et specifikt kaffe program, men jeg ligger oplysninger ind som hvornår jeg har skiftet kalkfilter etc, den holder så styr på hvor lang tid det er siden! Giver et hurtigt overblik, kan jo også bruges til andre ting, kun fantasien sætter grænser. Tak til Sonne for lige at nævne det!

            3. Barista - Cafe quality espresso coffee at home, koster 12 kr, Programmet er et godt opslagsværk, måske på nogle punkter lidt for grundigt, der er også videoer og en god ordbog, hvis man lige skulle blive i tvivl om noget, ikke at det sker

            Hilsen Henrik
            Henrik Palshøj

            Comment

            Working...
            X