TCC\'s efterhånden ikke så nye espressoblanding.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    TCC\'s efterhånden ikke så nye espressoblanding.

    Nå jeg tænkte at jeg lige ville dele lidt med jer andre.
    Jeg bruger 22g kaffe og den løber i lige knap 25sek. dette giver mig en dobbelt espresso der vejer 20g. eller to enkelte espressi der hver vejer 10g.

    Den dufter af marcipan og blød chokolade, sådan lidt varm guldbarre agtigt. Smagen er dejlig blød og rund med en fin syre og en god krop.
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    #2
    Re:TCC\'s efterhånden ikke så nye espressoblanding.

    22g, g-sus christ!
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

    Comment

    • Ole
      Lysristet
      • Jun 2008
      • 91

      #3
      Re:TCC\'s efterhånden ikke så nye espressoblanding.

      Så forsvinder deres 250g poser godt nok hurtigt! (Jeg har det samme problem). Men er det ikke altid sådan når man køber fra TCC?

      På samtlige kaffesteder i New York kørte de udelukkende dobbelt ristrettoer. 18-20g til en espresso på omkring 40-50 ml. ALLE espressi er dobbeltskud. Det kan man lære lidt af i Danmark, hvor det efter min mening, er komplet idiotisk at køre det andet skud i vasken, når folk bestiller én espresso. (En anden del af den diskussion er dog, hvis man virkelig kun ønsker en enkelt) Der går dog også her meget kaffe til én espresso. Undskyld off topic!
      Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
      Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

      Comment

      • BaristaDK
        Master Brewer
        • Nov 2007
        • 1643

        #4
        Re:TCC\'s efterhånden ikke så nye espressoblanding.

        Ole wrote:
        Så forsvinder deres 250g poser godt nok hurtigt! (Jeg har det samme problem). Men er det ikke altid sådan når man køber fra TCC?

        På samtlige kaffesteder i New York kørte de udelukkende dobbelt ristrettoer. 18-20g til en espresso på omkring 40-50 ml. ALLE espressi er dobbeltskud. Det kan man lære lidt af i Danmark, hvor det efter min mening, er komplet idiotisk at køre det andet skud i vasken, når folk bestiller én espresso. (En anden del af den diskussion er dog, hvis man virkelig kun ønsker en enkelt) Der går dog også her meget kaffe til én espresso. Undskyld off topic!
        Kan man få deres kaffe i 250g poser??? Jeg køber aldrig mindre end et kilo, men det går stadig stærkt, ca en uge, så er det væk.

        Jeg drikker kun det ene skud, som regel som cappuccino, det andet snupper min kæreste, men det hænder dog at jeg laver et sæt, har bare svært ved at finde ud af, hvilken en jeg skal drikke først. Espressoen mens den er varm? Men så er det svært at smage cappuccino\'en ordentligt. Hvis jeg venter med espresso\'en er den jo blevet halv lunken, men den smager dejligt alligevel.
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

        Comment

        Working...
        X