Skuffende HotTop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Botnakken
    Mellemristet
    • Jun 2008
    • 249

    Skuffende HotTop

    Jeg fik købt en HotTop 8828B for knap 3 uger siden og nåede på næsten 14 dage at riste 10 gange, inden den døde.

    Ingen lys i display, ingen beep når den tændes og ingen sikring på print da det er den nye model. Elsparemåleren viser et forbrug når den er tilsluttet på lidt under 2W - så forbindelse er der da.

    Forhandleren KaffeMekka fik den ind dagen efter (onsdag d. 1/7), og i forventning om den gode service jeg havde hørt KaffeMekka ydede, håbede jeg Niels fik kigget på den, så det kunne blive afklaret hvad der var galt, og så jeg atter kunne få ristet noget kaffe.

    Desværre har KaffeMekka efter 8 dage endnu ikke haft tid til at kigge på den, eller for den sags skyld bare at tænde for den.

    Så set lidt i bakspejlet er jeg faktisk ved at fortryde at jeg købte den.

    Da den døde åbnede jeg den naturligvis som der står på HotTop fejlsøgnings side, og konstaterede at de 10 ristninger af især Kenya AA havde efterladt en helt masse skaller - men værre endnu en masse olier som sad på motor og pladen under den.
    Og jeg undrede mig faktisk over at der ingen afskærmning var af printet - med tiden må der da løbe olier ned til printet (hvilket dog endnu ikke er sket).
    En maskine til den pris synes jeg faktisk burde have en bedre samle kvalitet, og forebyggelse af skader som følge af olierne i kaffen.

    Lige nu sidder jeg derfor og overvejer om jeg skal benytte mig af formodnings reglen, og annullere købet da den jo endnu ikke er repareret og så købe en Gene Cafe.

    Hvad er egentlig den normale levetid på HotTop\'en ?
    Eller er det bare uheldigt at maskinen står af ?

    En lidt dyr måde at riste på - næsten Kr. 650 pr. ristning + det løse.
    /Anders
    Lidt fattigere - men meget rigere

    La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
    Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
    Hario Siphon
    HotTop 8828B
    Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    #2
    Re:Skuffende HotTop

    Sat\'me en trist historie ...

    Min HotTop gik osse død ... dog efter ca. 1-1½år .. og det var kun displayet, så jeg kunne stadig betjene den ... fik et nyt display på garanti.

    Og ja du skal sørge for at rengøre den i ny og næ .. både tromlen og inde ved motoren ... det gør jeg ihvertfald.

    Du må hive ham i klu**erne ...

    Men et generelt problem er der ikke med HotTop ... i min bedste overbevisning
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

    Comment

    • Botnakken
      Mellemristet
      • Jun 2008
      • 249

      #3
      Re:Skuffende HotTop

      Den blev faktisk gjort ren og støvsuget hver gang.
      Selv glasset var rent og klart.
      Derfor undrede det mig også at der var så mange skaller - men den Kenya AA der blev brugt var ikke vasket, og så skal der jo være mange skaller.
      /Anders
      Lidt fattigere - men meget rigere

      La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
      Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
      Hario Siphon
      HotTop 8828B
      Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

      Comment

      • kaffeagenten
        Lysristet
        • Jul 2007
        • 96

        #4
        Re:Skuffende HotTop

        Hej Botnakken,

        Vores erfaring med Hottop\'en er faktisk gode, men som du selv pointerer havner der en del skaller m.m. inde ved motoren. Jeg har dog aldrig erfaret at dette skulle forårsage problemer.

        Mht. dit specifikke problem tror jeg der er tale om det såkaldte \'fusible link\' der sidder som en varme-sikring på væggen ind mod tromlen. Det er meningen denne varme-sikring smelter over ved meget høje temperaturer (som hvis du rister sort som aske eller hvis der går ild i bønnerne...).
        Se mere om problemet her:

        http://hottopusa.com/fuselink.html
        /Thomas
        kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

        [img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

        Comment

        • Wolff
          Master Brewer
          • Oct 2007
          • 1577

          #5
          Re:Skuffende HotTop

          Alt kan gå i stykker uanset pris, det er meget træls når det sker for en selv og det er da klart man hurtigt kommer op på palmerne \"zum kotzen\" ligefrem.
          Men fortvivl ikke, du skal nok komme ned fra palmerne igen og blive glad for Hottopen når den vender hjem
          Mekkas service vil jeg personligt give top karakterer....på den anden side er butikken måske blevet så stor at der skal en ansat mere til siden der ikke har været noget respons.

          /Wolff
          Fortid
          La Marzocco GS3
          Casadio Macinadosatore Istantaneo
          Hottop KN8828-P

          BWM S M/LCD på vandværket
          Reg Barber 58mm Anodized/Stål
          Pullman/Synesso ridgeless
          Bumper TS
          Motta Knockbox
          Nutid
          Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
          French Press-Bodum 4 cup

          Comment

          • Botnakken
            Mellemristet
            • Jun 2008
            • 249

            #6
            Re:Skuffende HotTop - Jubiiiiiii

            Jeg må jo nok indrømme at jeg måske var lidt hurtigt oppe i palmerne - men det er da træls at maskinen er længere tid på værksted end den har været i brug

            Om ikke ringede Niels (KaffeMekka) i dag, og sagde at nu var den klar.
            Printet var skiftet da det var defekt - hvilket anede mig, da den de sidste par ristninger holdt op med at lukke bønner ud automatisk.

            Så - alt er atter lykke i den lille rumraket, og HotTop\'en er sat på overarbejde, og far kan atter lege med sit nye legetøj. :woohoo:

            Der ligger en del bønner den skal have tromlet igennem (Indian Monsooned, Papapua New Gunea Peaberry og en Brsilian Yellow Bourbon - sant naturligvis noget Kenya AA)
            /Anders
            Lidt fattigere - men meget rigere

            La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
            Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
            Hario Siphon
            HotTop 8828B
            Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

            Comment

            • MoBak
              Administrator
              • May 2007
              • 3610

              #7
              Re:Skuffende HotTop - Jubiiiiiii

              Dejligt med en happy ending

              God fornøjelse med risteriet.
              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

              La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter


              1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

              Comment

              • Wolff
                Master Brewer
                • Oct 2007
                • 1577

                #8
                Re:Skuffende HotTop-Jubiiiiiii

                Jubiiiiiii så kan du vist godt rette din signatur igen...god fornøjelse

                /Wolff
                Fortid
                La Marzocco GS3
                Casadio Macinadosatore Istantaneo
                Hottop KN8828-P

                BWM S M/LCD på vandværket
                Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                Pullman/Synesso ridgeless
                Bumper TS
                Motta Knockbox
                Nutid
                Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                French Press-Bodum 4 cup

                Comment

                • Botnakken
                  Mellemristet
                  • Jun 2008
                  • 249

                  #9
                  Re:Skuffende HotTop

                  Og så gik dagen med at riste 1,750 Kg af diverse kaffe sorter - der var jo lidt at indhente
                  Og med både espresso og filter er der altså behov for en lille buffer.

                  Men det ser dog ud til at temp. er steget nogle grader i forhold til det gamle print.
                  /Anders
                  Lidt fattigere - men meget rigere

                  La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
                  Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
                  Hario Siphon
                  HotTop 8828B
                  Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

                  Comment

                  • ChrZacho
                    Master Brewer
                    • May 2007
                    • 1580

                    #10
                    Re:Skuffende HotTop

                    Botnakken wrote:
                    Men det ser dog ud til at temp. er steget nogle grader i forhold til det gamle print.
                    Det var osse min oplevelse da jeg fik nyt print i ... mener dog min var faldet lidt ..
                    Administrator på EspressoBar
                    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                    Mazzer Kony Electronic

                    Comment

                    • wedoo
                      Mørkristet
                      • May 2009
                      • 316

                      #11
                      Re:Skuffende HotTop

                      Øv, så er det min tur til at sige min 8828B er stået af... Efter i dag hvor jeg skulle riste noget Kenya Gethumbwini 2009 og Bolivia Machacamarcha, så fik jeg lukket den sidste batch ud til nedkøling og lige i det sekund den sidste bønne var kommet ud, gik den i stå og der er ikke noget liv i den længere.

                      Ligesom Botnakken bliver min støvsuget og rengjort efter hver ristning og totalt set har jeg nok ristet 15 x 250g batches...

                      Hvordan har I andre Hottop ejere det med brugen af den?? er den specielt følsom eller hvor går det galt henne? Det vil være ganske rart hvis jeg kunne lave noget forebyggende, så det ikke vil ske igen...

                      Behmor risteren er indenfor rækkevidde nu

                      Go lørdag til alle...
                      LM GS/3 MP
                      BestProtect Filter
                      Compak K-10 Fresh
                      Tools: espro/RB/Pullman
                      Roaster: 800N Connoisseur

                      Comment

                      • Wolff
                        Master Brewer
                        • Oct 2007
                        • 1577

                        #12
                        Re:Skuffende HotTop

                        Min nuværende Hottop med over 200 rist på bagen har gjort noget lignende 1 gang for et par måneder siden med en mørkere rist end du lige umiddelbart har foretaget....stikket ud af kontakten, lade den helt afkøle, så startede den fejlfrit op igen og der har ikke været noget siden...(men køb du bare en Behmor som backup, du får jo ikke ro før

                        /Wolff
                        Fortid
                        La Marzocco GS3
                        Casadio Macinadosatore Istantaneo
                        Hottop KN8828-P

                        BWM S M/LCD på vandværket
                        Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                        Pullman/Synesso ridgeless
                        Bumper TS
                        Motta Knockbox
                        Nutid
                        Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                        French Press-Bodum 4 cup

                        Comment

                        • Botnakken
                          Mellemristet
                          • Jun 2008
                          • 249

                          #13
                          Re:Skuffende HotTop

                          Kunne der være en forskel om HotTop\'en er forbundet til jord eller ej ?
                          Specielt det med at slukke/tænde kunne tyde på en latchup effekt i HotTop\'en.
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Latchup forklarer hvad latchup er. Hvis det er tilfældet vil jeg påstå at HotToppen er ramt af dårligt design, og dermed en meget kort levetid.

                          Niels i KaffeMekka skiftede printet i min - og havde ikke set problemet før.

                          Måske hænger det sammen med et nyt printdesign uden sikring, men med mere elektronik ?

                          Er der nogen med de \"gamle\" 8828 med sikring på printet der har oplevet det samme ?
                          /Anders
                          Lidt fattigere - men meget rigere

                          La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
                          Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
                          Hario Siphon
                          HotTop 8828B
                          Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

                          Comment

                          • wedoo
                            Mørkristet
                            • May 2009
                            • 316

                            #14
                            Re:Skuffende HotTop

                            Har prøvet at lade den køle 100% ned og efterfølgende prøvet at sætte strøm til og der er ingen liv i den, så afsted med den til rep. ØV

                            Well... jeg har stadigvæk kaffe på lager, så mon ikke det går denne gang også...

                            Go søndag....
                            LM GS/3 MP
                            BestProtect Filter
                            Compak K-10 Fresh
                            Tools: espro/RB/Pullman
                            Roaster: 800N Connoisseur

                            Comment

                            • Wolff
                              Master Brewer
                              • Oct 2007
                              • 1577

                              #15
                              Re:Skuffende HotTop

                              Scheisse.....hvis det kommer til at knibe smider jeg gerne et par ekstra batches igennem for dig.....er lidt spændt på at høre hvad problemet har været.

                              /Wolff
                              Fortid
                              La Marzocco GS3
                              Casadio Macinadosatore Istantaneo
                              Hottop KN8828-P

                              BWM S M/LCD på vandværket
                              Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                              Pullman/Synesso ridgeless
                              Bumper TS
                              Motta Knockbox
                              Nutid
                              Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                              French Press-Bodum 4 cup

                              Comment

                              Working...
                              X