Rancilio og Lavazza kaffe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Adennehy
    Lysristet
    • Jun 2009
    • 58

    Rancilio og Lavazza kaffe?

    Hej folkens, bær med mig hvis jeg stiller et dumt spørgsmål, jeg er næsten jomfru i dette område. Jeg er på vippen til at købe en Rancilio Silvia og jeg ved allerede at jeg elsker Lavazza kaffe, den i den sorte dåse. Har jeg brug for en kværn overhovedet? Ville Lavazza ikke være finmælet nok fra fabriken af?
    Håber at nogle kan komme med et hurtigt svar da jeg er næsten ved at trykke på købsknappen og skal beslutte mig mellem dette;

    eller
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    #2
    Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

    Hmmm .. kan ikke lige svare på Lavazza ...

    Men du bør nok overveje om de 600kr (- porto) er værd at spare ..

    KaffeMekka

    Altså hvis du kun skal have maskine ...
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

    Comment

    • tyfon
      Mørkristet
      • Jul 2008
      • 309

      #3
      Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

      Jeg ville nu godtnok også høre om ikke Niels fra kaffemekka kan skrue et tilbud sammen der gør at du slet ikke gider bestille fra Caffeitalia. En ting jeg ihvertfald er sikker på er at når du først får smagt noget NYKVÆRNET friskristet kaffe der ovenikøbet kan købes til samme ell. under prisen for det Lavazza Dåse kaffe koster, så vender du ALDRIG tilbage til det igen.
      Just my 10 cent
      Astoria Sibilla
      Bestmax Filter
      Mazzer Major Electronic
      JURA X9

      Comment

      • rsbrix
        Mellemristet
        • Jan 2008
        • 297

        #4
        Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

        Mht dit spørgsmål, så jo, Lavazza vil formentelig have malet kaffen \"fint nok\". Problemet er desværre bare, at kaffen er gammel. Derfor vil vandet stadig ryge direkte gennem portefilteret, og din kaffe vil aldrig blive rigtig god.

        Jeg startede fuldstændig som dig med at købe en Silvia, uden at købe kværn til. Det gik dog meget hurtigt op for mig, at det ikke var en holdbar løsning, og endte hurtigt med at investerer i en kværn. Jeg tror at du skal vælge hvilken vej du vil gå. Enten bør du investerer i en kværn - eller vente med at købe maskinen til du har råd til en kværn, så det ikke bare bliver et panik køb. Alternativt tror jeg du må konstatere, at Silvia ikke er den rigtig maskine. Det er en krævende ung dame.
        Udstyr
        Rancilio Silvia
        Mahlkönig Vario

        Comment

        • Adennehy
          Lysristet
          • Jun 2009
          • 58

          #5
          Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

          Mange tak for hjælpen folkens. @ rsbrix det var især din forklaring der overbevidste mig at jeg skulle købe begge del. Jeg købte fra England da forskellen i prisen var ca 900 kr inkl fragt. Jeg erkender at et års garanti er ikke helt svarende til 2 års reklamation og jeg risikerer at betale ca 300 kr til post danmark for forsendelse til England Hvis jeg løber ind i problemer. Men 5000 var min absolut max budget og jeg mangler endnu at købe et vandfilter der fjerner kalk. Forslag er velkomne.

          Comment

          • MoBak
            Administrator
            • May 2007
            • 3610

            #6
            Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

            Adennehy wrote:
            ... og jeg mangler endnu at købe et vandfilter der fjerner kalk. Forslag er velkomne.
            Den forkromede løsning er et Bestmax filter og den lidt mere ligetil er enten en Anna kande og/eller (alt efter hvor du bor i landet) et lille filter i tanken.

            Både bestmax og anna kanden kan du søge masser af info om her i forum
            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

            La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter


            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

            Comment

            • jazz
              Mellemristet
              • Feb 2009
              • 227

              #7
              Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

              Hvis man lige kigger lidt rundt på dba.dk eller guloggratis.dk kan man faktisk finde et sæt bestående af både en silvia og en fornuftig kværn til under 5000,-

              Det var også en udemærket og fornuftig mulighed. Silvia er ret solid bygget, så det er nemt at få reservedele. Tag evnt. en rengøring med afkalkning og backflush, som det første, så burde du have en fin maskine, og så god kaffe, som du nu kan få ud af den (Det er dig, og ikke Silvia, der sætter grænsen )
              85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
              -- Winston Churchill

              Comment

              • wedoo
                Mørkristet
                • May 2009
                • 316

                #8
                Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                Med henblik på kalkfilter, så er der et andet godt alternativ som er så snedigt at du kan regenerere det selv. Det er et DVA LT filter du kan finde et 5 liters eller et 8 liters. Jeg har et 5 liters og det fungerer ganske forrygende. Du kan finde dem hos KaffeMekka. 5 Liters filteret kan klare op til 550 liter vand, alt afhængig af hårdheden på vandet i dit område og det kræver kun œ kg salt at regenerere det. Så vidt jeg er orienteret så er Bestmax en fed løsning, men det koster hver gang filteret skal skiftes og det kan hurtigt løbe op.....

                /wedoo
                LM GS/3 MP
                BestProtect Filter
                Compak K-10 Fresh
                Tools: espro/RB/Pullman
                Roaster: 800N Connoisseur

                Comment

                • Adennehy
                  Lysristet
                  • Jun 2009
                  • 58

                  #9
                  Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                  @ jazz, ja jeg kiggede hurtigt i Den Blå men de fleste kræver Disneylandpriser for deres gammel grej, synes jeg. Jeg er ikke bange for at købe brugt men er glad for at jeg har valgt nyt når jeg nu er så ny i dette område.
                  M.h.t. til filter bor jeg i Gladsaxe kommune med vandhårdhed på 18.5 dh. Jeg sprang ude i det og købte folgende før jeg nådede at læse jeres svar,

                  Jeg får kande og 3 filtre for 209 kr inkl fragt og ved at Brita er et anderkendt mærke. Jeg kunne godt taenke mig at eje en hårdheds måæer. Det ville være interessant at vide hvor meget (eller lidt)kalk der bliver fjernet og om filtret bliver ved måneden igennem.
                  @ wedoo ehhh.... wow! men jeg bor i et 43 kvm rækkehus.
                  Nu skal jeg bare vente på fru Silvia.

                  Comment

                  • ChrZacho
                    Master Brewer
                    • May 2007
                    • 1580

                    #10
                    Re:Rancilio og Lavazza kaffe?



                    bedre end ingenting
                    Administrator på EspressoBar
                    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                    Mazzer Kony Electronic

                    Comment

                    • ChrZacho
                      Master Brewer
                      • May 2007
                      • 1580

                      #11
                      Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                      Den fjerner bestemt kalken ... har lige for nygelig haft lidt kalk i bunden af min el kedel ... det er forsvundet ved at bruge vand fra Anna kande ...


                      EDIT
                      Brita .. hedder de nu ...
                      Administrator på EspressoBar
                      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                      Mazzer Kony Electronic

                      Comment

                      • tyfon
                        Mørkristet
                        • Jul 2008
                        • 309

                        #12
                        Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                        Man kan jo også sagtens montere sådan et her det tager ca. 2 sekunder

                        Astoria Sibilla
                        Bestmax Filter
                        Mazzer Major Electronic
                        JURA X9

                        Comment

                        • Adennehy
                          Lysristet
                          • Jun 2009
                          • 58

                          #13
                          Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                          @ ChrZacho, det var ikke så tosset. Dem køber jeg!
                          @ tyfon, nice jeg ska osse ha nogle af dem!
                          Jeg er godt nok blevet lidt manisk mens jeg venter på maskinen. Tak til alle der har svaret, jeg værdsætter det. Jeg vil gerne dele mine lille drøm med jer;
                          Jeg er irsk musiker og har været i Lissabon flere gange og det er nok blevet til 30 overnatninger, i alt. I denne tid har jeg drukket ca 60 dobbelte espressoer i mange forskellige beværtninger, HVER ENESTE smagte lige så fremragende som de andre, der var ingen afvigelser og der var ikke en kop der var ringere end de andre. Med købet af min store tykke Silvia håber jeg at lave lignende espressoer.

                          Comment

                          • ChrZacho
                            Master Brewer
                            • May 2007
                            • 1580

                            #14
                            Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                            Adennehy wrote:
                            Med købet af min store tykke Silvia håber jeg at lave lignende espressoer.
                            Der må jeg nok skuffe dig .. de vil være væsentlig bedre ... efter lidt træning ... :woohoo:
                            Administrator på EspressoBar
                            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                            Mazzer Kony Electronic

                            Comment

                            • Brownie
                              Stamgæst
                              • Jul 2007
                              • 765

                              #15
                              Re:Rancilio og Lavazza kaffe?

                              Glæd du dig bare til Silvia, Adennehy - det er intet mindre end en fremragende maskine. Jeg undrer mig nogle gange stadig over hvorfor jeg hoppede fra hende - hvilken kværn endte du så egentlig med?
                              Vibiemme Domobar Inox
                              Baratza Sette 270

                              ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

                              Comment

                              Working...
                              X