Billig kværn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scandal
    Lysristet
    • Feb 2009
    • 62

    Billig kværn

    Hej.

    Beklager på forhånd, hvis spørgsmålet er stillet tidligere..
    jeg har søgt, men ikke fundet de vise sten endnu.

    Jeg overvejer at anskaffe mig en billig kaffekværn.
    I dag drikker jeg ca. 50% formalet kaffe og 50% bønner, som jeg \"kværner\" i min \"blenderstyle\" kaffemølle (sådan en med roterende blade).

    Nu er spørgsmålet som om jeg vil få noget ud af at købe en billig kværner?
    Jeg kan se at der er nogen, der har købt en Hugin i Kvickly/Brugsen til 150,-
    Jeg har også kig på denne fra Saeco, som kan skaffes til ~340,- fra Wupti:
    Saeco Conica

    Saeco\'en kan jeg bare ikke rigtig finde specificationer eller tests på...

    Vil jeg få noget ud af det?
    Skal jeg op i en anden prisklasse for at få en gevinst?
    ... i så fald, hvilken anbefales?
    Jeg ved godt at en Rocky anbefales af mange, men den koster så også liiiige en del mere end jeg har lyst til at bruge på det lige nu...

    Skal lige nævne at jeg hjemme drikker lige dele filter-, stempel-, og mokka-kaffe (er det ikke mokkakander de hedder, dem fra f.eks. bialetti, men stiller på kogepladen?).... men hvem ved, måske bliver det også til en espressomaskine engang, når børnene tjener deres egne penge ;-)
    På arbejde bruger jeg Swiss Gold.

    på forhånd tak.

    Mvh Anders
    - Rancilio Silvia
    - Rancilio Rocky
    (som så mange andre :-) )
  • vanderlay
    Mellemristet
    • Jun 2008
    • 168

    #2
    Re:Billig kværn

    Jeg har ikke prøvet den, men jeg vil umiddelbart mene, at den Saeco er bedre end det du har, fordi det er en rigtig kværn og ikke en blender.

    Du skal dog ikke forvente, at den kan bruges sammen med en espressomaskine. Det er der ingen, af disse helt billige kværne, der kan (mig bekendt). De kværner ikke fint og jævnt nok. Der skal man op i prisklassen omkring Rocky/Grinta osv.

    Dog kan man være heldig at finde en brugt espressokværn, og da en kvalitetskværn kører rigtig længe (og kan få skiftet skærene for et beskedent beløb, er det også værd at overveje.

    Comment

    • Skurken
      Master Brewer
      • Jun 2008
      • 1985

      #3
      Re:Billig kværn

      Jeg har sådan en Saeco kværn og vil ikke umiddelbart anbefale den. Den kan ikke kværne groft nok til stempel.

      Den bedste kværn til prisen, når man taler stempel/filter kaffe, er efter min mening Bodum Antiqua. Sådan én bruger vi her på mit arbejde, og kvaliteten på det kværnede er helt i top til stempel kaffe!

      Ved godt at den er lidt dyrere, men efter min mening er de ekstra penge godt givet ud.
      Mvh. Anders


      Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

      Comment

      • ChrZacho
        Master Brewer
        • May 2007
        • 1580

        #4
        Re:Billig kværn

        Skurken wrote:
        Jeg har sådan en Saeco kværn og vil ikke umiddelbart anbefale den. Den kan ikke kværne groft nok til stempel.

        Den bedste kværn til prisen, når man taler stempel/filter kaffe, er efter min mening Bodum Antiqua. Sådan én bruger vi her på mit arbejde, og kvaliteten på det kværnede er helt i top til stempel kaffe!

        Ved godt at den er lidt dyrere, men efter min mening er de ekstra penge godt givet ud.
        Enig
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

        Comment

        • Sonne
          Master Brewer
          • Jul 2007
          • 1641

          #5
          Re:Billig kværn

          Jeg har købt en Nivona CafeGrano fra Kaffeagenterne og jeg kan kun anbefale denne. Kværnen er også kendt som Capresso Infinity og tests kan ses på CoffeGeek.
          Jeg tror den er i lidt bedre kvalitet end Bodum kværnen. Det er en tung kværn i alu der står klippefast og er nem at rengøre. Jeg har ikke oplevet nogen problemer med statisk elektricitet.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

          Comment

          • scandal
            Lysristet
            • Feb 2009
            • 62

            #6
            Re:Billig kværn

            Ja, det kan godt være at jeg skal spare lidt mere op og så gå en prisklasse op ... og måske holde øje med brugtmarkedet...

            Mvh Anders
            - Rancilio Silvia
            - Rancilio Rocky
            (som så mange andre :-) )

            Comment

            • BaristaDK
              Master Brewer
              • Nov 2007
              • 1643

              #7
              Re:Billig kværn

              Køb den her: http://www.espressobar.dk/index.php?...=21301&catid=8 Kom gerne med et bud
              \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

              Comment

              Working...
              X