Opstart af Nuova Simonelli Oscar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ro9
    Lysristet
    • Feb 2009
    • 140

    Opstart af Nuova Simonelli Oscar

    Hejsa!
    Denne tråd er nok mest beregnet til Oscar ejere...
    Der står på toppen af oscar at når man tænder for den, så skal man åbne for dampdysen, vente til der kommer damp, også ellers lukke for den igen.

    Skal dette godtnok tolkes som at man tålmodigt skal stå og vente i næsten 5 minutter indtil der begynder at komme lidt damp ud af maskinen? Eller, skal det bare forståes således at når man tænder for den, så skal eventuelt overtryk ledes væk fra kedlen?

    Hvad gør i andre? venter i, og hvor lang tid går der normalt før i kan lukke for dampen igen?

    Venlig Hilsen Ronni
  • Ro9
    Lysristet
    • Feb 2009
    • 140

    #2
    Re:Opstart af Nuova Simonelli Oscar

    Fandt lige dette review på CoffeGeek: http://coffeegeek.com/reviews/consum...elli_oscar/afx


    \"Timer operation:
    When operating the machine on a timer, it needs to bleed off false steam before it can go to full temperature. This means the timer turns it on at least half an hour before I enter the kitchen, I bleed off the false steam and have four more minutes to prepare other breakfast things before the machine is fully ready in the morning.
    As I don\'t like to be woken by the vibe pump filling the boiler in the morning, I switch on the cold machine in the evening for a few seconds until the boiler auto-fill has finished.\"

    Såfremt det er muligt at gøre som han siger, så er problemet jo ikke nævneværdigt, eftersom man bare skal åbne dampen når man engang selv står op, også eller lade den varme færdig?

    Comment

    • zebracykel
      Lysristet
      • Aug 2008
      • 104

      #3
      Re:Opstart af Nuova Simonelli Oscar

      Jeg tænder for Oscar.
      Venter måske 5-15 min. (alt efter hvornår jeg går forbi ham) og lukker kondensvand og damp ud af tryllestaven - og så får han ellers bare lov til at blive varm - hvor lang tid det tager, afhænger af hvor kaffetørstig jeg er
      Nuovo Simonelli Musica, Obel Mito Instantaneo 75

      Comment

      • Ro9
        Lysristet
        • Feb 2009
        • 140

        #4
        Re:Opstart af Nuova Simonelli Oscar

        Hej Zebracykel,
        Super, så er det nok ikke helt i skoven så kan jeg jo lige nå morgenbadet inden jeg lukker dampen ud..

        Comment

        Working...
        X