PDA

Se fuld version : Kværn fra ny (ca. 5000,-) - er mazzer mini E pengene være?

EmilMR
5. March 2018, 22:42
Hej,
Som overskriften afslører leder jeg efter en ny kværn (ca 5000,-). Kværnen skal udelukkende bruges til espresso.
Er mazzer mini E pengene værdi? Hvad med Obel Mito 64mm? Eller kan Eureka mignon klare sig i forhold til? Hvilken kværn (helst fra ny) vil være best-value for omkring 5000,-? Skal gerne være holdbar!
På forhånd tak

Jack
6. March 2018, 05:13
Mazzer mini nej, mange er glade for den, jeg syntes ikke den er god (jeg er nok bare ikke til Mazzer) den tager ogsaa ca 20 sek om at kvaerne 18g, Obel der imod er super hurtig ca 5 sek, Jeg har pr0vet Mazzer, den er kommet videre, men min Obel M64 staar stadig paa bordet.
Du kunne evt tage et kik paa Eureka, de findes baade i 65E og 75E og selvf0lgelig mindre modeller

link til review
http://www.bellabarista.co.uk/pdf/EUREKA-OLYMPUS-75E-MINI-COFFEE-GRINDER-REVIEW.pdf

EmilMR
6. March 2018, 08:17
Tak for svar.
Er der en fælles konsensus på forummet om, at Mazzer (fra ny) er for dyr ift. performance?
Mht. eureka 65E - er det “sikkert” at købe fra UK/Tyskland mht. fragt og garanti?
Kværntiden er som sådan ikke vigtig for mig - kvaliteten af det kværnede og holdbarheden af kværnen er det vigtigste for mig.
Har kigget lidt på Rocket Fausto, da pausefunktionen samt indstilling af kværnen synes nemt. Er dog ikke fane af rocket. Er der andre kværnen (i mit prisleje) med sådanne funktioner?

KristianK
6. March 2018, 08:27
Jeg er gået over til næsten kun at køre med Obel rent professionelt.
Jeg må sige at jeg er meget imponeret (og dem der kender mig, vil sige, at det ikke er ret nemt [emoji6])
Jeg kører med versionen der hedder Performance, som er 75mm knive.

Hvis du er på Sjælland, holder jeg til i Kvistgård i nye lokaler og du er velkommen til at komme og sparke dæk og prøve og kværne og brygge og alt det.
Jeg har 4-5 stykker der har kørt alt mellem 100 og 2-3000 skud... Og ditto nye.. Så der er rig mulighed for at lege. Jeg har 2 K30 som du kan prøve den op imod evt.

Mvh.
Kristian

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Henrikaa
6. March 2018, 09:27
Tak for svar.
Er der en fælles konsensus på forummet om, at Mazzer (fra ny) er for dyr ift. performance?
Mht. eureka 65E - er det “sikkert” at købe fra UK/Tyskland mht. fragt og garanti?
Kværntiden er som sådan ikke vigtig for mig - kvaliteten af det kværnede og holdbarheden af kværnen er det vigtigste for mig.
Har kigget lidt på Rocket Fausto, da pausefunktionen samt indstilling af kværnen synes nemt. Er dog ikke fane af rocket. Er der andre kværnen (i mit prisleje) med sådanne funktioner?

Det er kun bøvlet med fragten. Garanti/reklamation er ret ligetil, det er mere det praktiske i at få kværnen fragtet frem og tilbage der er bøvlet.

malling
6. March 2018, 10:32
Egentligt gør det ingen forskel om man køber hos f.eks. Kaffemekka eller en udenlandsk forhandler aka Stoll, Bella Barista (endnu) eftersom man alligevel skal sende den af sted og det kan være bøvlet.

Men det kommer an på om i hvor høj grad forhandleren rent faktisk opfylder kravet om at de skal hente på købers adr. For deres regning, men benytter de Post Nord komme du formentligt til at aflevere den på nærmes sted, hvilket kan være en udfording hvis man ikke har bil!

Men Jeg ved stoll får dem f.eks. til at samle den op hos dig. Så på det plan opfylder de loven bedre end mange danske forhandlere.

Jeg vil dog som hovedregel benytte dansk forhandler hvis jeg kan få samme produkt til sammenlignelig pris. Store prisforskelle og/eller mangel på produkter vil få mig til at lede ander steds. Som f.eks. Eureka

Jeg vil imø heller have en Eureka end Mazzer som jeg ikke er voldsomt imponerer af, over priced forældet design og teknologi. Mazzers største kredit er i robusthed og holdbarbed. De så småt ved at indse det selv med ZM og S-modeller (kun Robur hidtil) omend den der tragt stadig har fundet på magisk vis vej til de nye udgaver [emoji849] og deres knive er alt andet end imponerende, men det gælder generelt Italienske og spanske fabrikanter. Der af mærkværdige grunde endnu ikke har set lyset i forhold til hvor vigtige kvalitetsknive er! De er milevidt bagefter Mahl/Ditting lige på det punkt. Eureka laver nogle okay og det samme gør Compak til deres bedste kværn (Mythos) og (R- serie)
.
Mini E er efter min bog i bedste fald passable men heller ikke mere end det.

Jack
6. March 2018, 11:30
Har kigget lidt på Rocket Fausto, da pausefunktionen samt indstilling af kværnen synes nemt. Er dog ikke fane af rocket. Er der andre kværnen (i mit prisleje) med sådanne funktioner? er næsten sikker på det er Eureka som laver den :-)

EmilMR
6. March 2018, 14:55
Jeg takker for de mange gode svar! Det ender nok med obel mito instantaneo M64 eller eureka 65E. Kan se at obel mito kan fås hos en dansk forhandler til 4995,-. Kan dette betragtes som en fair pris ift. udenlandske?
Og tak til KristianK for det fine tilbud: er dog desværre bosat i der mørke Jylland (Århus).

P. Michel
6. March 2018, 16:34
Jeg takker for de mange gode svar! Det ender nok med obel mito instantaneo M64 eller eureka 65E. Kan se at obel mito kan fås hos en dansk forhandler til 4995,-. Kan dette betragtes som en fair pris ift. udenlandske?
Og tak til KristianK for det fine tilbud: er dog desværre bosat i der mørke Jylland (Århus).

Jeg købte min af ham her:
https://www.guloggratis.dk/inde/kokken/diverse-tilbehor/kaffekvaern/annonce/39416210-danmarks-billigste-obel-kvaern

Så har du lige sparet 1500.- :rolleyes:

Nydelig kværn.

EmilMR
6. March 2018, 17:47
Tak for link, er godt faldet over ham på DBA. Den sælges med 1 års garanti - men firmaet er dansk CVR registreret, så der er vel 2-års reklamationsret?