Miss Silvia og varmetab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Qahwah
    Grøn bønne
    • Jan 2009
    • 7

    Miss Silvia og varmetab

    Hej

    Miss Silvia er jo flyttet ind hos mig d. 3-1-2009. Det er jo som bekendt lidt af en omveltning at have tøsse i huset. Man skal lære hinandens rutiner mm. at kende... Der gik dog ikke længe før jeg begyndte at tænke at dette bekendtskab kan godt gå hen at blive lidt dyrt -så glade som vi er for hinanden. Jeg vil med det samme sige at vi har det generalt rigtigt rigtigt godt, og hygger os rigtigt meget med hinandens selvskab... :cheer: MEN hun brokkede sig ofte over det var for koldt, eller trækkede (drenge i kender piger)... mellem os var jeg sku lidt træt af den \"støj\" hun lagde for dagen specielt efter 22 -da vi godt kan lide at gå sent i seng

    Mit lille syge hoved begyndte at tænke på at fuld isolation med granulat, ville løse vores problemer... -piger elsker jo tøj

    Skulle jeg kontakte mads & monopolet alias espressobar.dk eller kaste mig ud i min løsning?

    Spurgte jeg mig til råds, ville jeg sikkert for sangen om at et forhold virker begge veje bla. bla. og hun sikkert slet ikke kunne tåle sit nye tøj -nej, jeg skulle give tid, og se om jeg ikke kunne indfinde mig med tingenes tilstand :dry:

    Som vi rigtige mænd har for vane blev det den sidste løsning, hvilket gav dette resultat.



    Har langt flere billeder af projektet, som kan komme lidt senere når jeg går lidt mere i detaljer med projektet.

    Jeg har ikke anskaffet mig PID endnu og en hottop rister ligger højere på ønskesedlen... Der hvor jeg er nu vil en PID ikke hjælpe en disse, tvært om tror det ville kokse helt, hvis jeg også havde den inde i billede.

    Jeg kan sige at det har givet en helt anden maskine der har 20-25% tids længere varmt vand i kedlen inden termostaten giver varmelegmet grønt lys og lydniveauet er lavere.

    Der har selvfølgeligt været mange overvejelser inden jeg tog dette drastiske skridt.

    Eksempelvis:
    Kunne de elektriske dele tåle at blive isoleret
    Brandfare
    Isoleringsfiber i min kaffe
    Performence ændring under brygning (kunne være fedt at have Hans-Henrik eller andre Temp. geeks ind over her)

    Er ikke helt færdig med Bryghovedet -tænker lidt på PU-skum mellem hovedet og kappen, men er bekymret for ændringer i varmeafgivelsen under brygning -HJÆLP søges

    Kommentare og råd mm. er meget velkommen -er sku lidt nervøs for hvad I siger ti det her

    Fuck er ved at løbe tør for gode bønner, ryger lige ned i Coffeecollective...
    RANCILIO Silvia
    RANCILIO Rocky SD
    RANCILIO Inox base
    MOTTA wood 58mm Flat
    BODUM® Chambord 8 kop
    Technivorm-Moccamaster KGB40 + swissgold KF 4
    BRITA edition ;-)
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    #2
    Re:Miss Silvia og varmetab

    Du forekommer mig som en modig mand, personligt ville jeg vente til garantien var udløbet :-) Men jeg kan godt lide tanken - og det giver mening. Problemerne med temperaturændringer skulle dog kunne løses med en PID, og med en SCAE device kan du jo konkret måle temperature på det vand der kommer ud af bryghovedet og justerere i forhold hertil.

    Men hvad med tilgangen, hvis du skal justere på noget (tryk, etc.) Er det lavet som løse plader/stykker, der kan fjernes hvis du har behov for tilgang til de ædlere dele?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

    Comment

    • hjalle
      Espresso
      • Dec 2007
      • 546

      #3
      Re:Miss Silvia og varmetab

      hvad er det for et materiale du har brugt ??
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

      Comment

      • Dang
        Grøn bønne
        • Jul 2008
        • 30

        #4
        Re:Miss Silvia og varmetab

        Før du kommer for godt i gang med isoleringen af kedlen, så sørg for at fjerne den 2 mm høje jernklods, som den bageste del af boileren hviler på. Så vidt jeg husker er den ikke skruet fast. Som erstatning kan du skære f.eks en korkprop til. Du vil opleve en dramatisk køligere (udvendigt) maskine. Du bliver nødt til at anskaffe dig en PID nu, da termostaten ikke er gearet til det lavere varmetab. Auberins.com billigste PID kan godt klare opgaven.

        Mvh
        Dang

        Comment

        Working...
        X