PDA

Se fuld version : Ny: NS Oscar II

RasmusDJ
16. December 2015, 08:59
Det ser ud til at NS har lavet en ny version af Oscar, som minder lidt mere om en musica. Den går måske fra st være 50/60'er look til et 00'er look.

Mulighed for fast vand

http://elektros.it/gb/en/oscar_II_nuova-Simonelli/oscar-II-black.html

http://www.nuovasimonelli.it/en/prodotti/macchine-tradizionali/4857-oscar-ii-eng.html

Lineamanden
16. December 2015, 09:13
Den ligner da bare Musicaen...

/Uldall

Mads.Vestergaard
16. December 2015, 09:17
Gad vide om indmaden bliver den samme?

movin
16. December 2015, 09:39
Spænende.. Klart en forbedring, med vippehåndtag til steam, og volumetrisk dosering. Dog syntes jeg at den er grim. Den ligner en jura

RasmusDJ
16. December 2015, 09:56
Det er faktisk ikke til at vide med indmaden, jeg syntes ikke rigtig de er så meddelsomme i forhold til det. Har de fx. givet den en OPV fra start af, og enkelte af de andre mangler som Oscar havde når den kom som ny.

Jeg er helt enig, køn er den ikke, der er Musica faktisk langt federe, selvom det primært er en forklædt oscar.

movin
16. December 2015, 10:06
Jeg har lige læst manualen, hvor de ikke længere anbefaler at man åbner steamarmen under opvarmning. Det betyder vel at den har fået vacuum breaker.

-E*
16. December 2015, 10:18
Den er grim, men det er Oscar jo også, og hvis man tager med at den (hvis prisen kommer til at holde i DK) kun lige er over 6k så er der vel stadig en del value for money...

RasmusDJ
16. December 2015, 10:20
Ja, vis design og udseende er lige meget, så har den vel stadigvæk en fin pris til små 6k. Så forsætter den i hvert fald oscar stilen :)

Thebat18
16. December 2015, 16:48
Hehe
Den vil stå fint ved siden af :

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01081/connected-graphics_1081504a.jpg

Men ok, den er basic og hvis den holder prisen som den gamle oscar, så er det jo fint nok.

ChristianS
16. December 2015, 17:21
Den er godt nok kedelig - så kan jeg bedre li' udseendet på den nuværende model.

Men er det bare mig, der ser volumetrisk dosering?

davidsarinelli
16. December 2015, 21:06
Umiddelbart er der følgende opdateringer (udover designet):

Smart-steam ventil
Vakuumventil
OPV
Indstillelig timere
WBC-tip
WBC spout

ChristianS
16. December 2015, 21:34
Spænende.. Klart en forbedring, med vippehåndtag til steam, og volumetrisk dosering. Dog syntes jeg at den er grim. Den ligner en jura

Hov, jeg var vist ikke den eneste. :)

Joe_Black
16. December 2015, 22:27
Nu er vi jo en flok nørder så vores mening tæller ikke :)
Men efter at have konsulteret husets overhoved er svaret klart: væsentlig forhøjet WAF...

ChristianS
16. December 2015, 23:49
Så kan jeg sige, at min bedre halvdel klart siger lavere WAF. ;)

ms86
17. December 2015, 00:21
Hm...

Jeg kan godt lide den. Ikke så toaster formet.

Kvaksalver
17. December 2015, 10:40
De læner sig lidt op af Victoria Arduinos formsprog. Gad vide, om de stadig har vibrationspumpen monteret direkte, hvor plasticen giver mest resonans...

Dennis79
17. December 2015, 19:21
Først tænkte jeg NEEEEJ har lige købt en Oscar! Så klikkede jeg på linket, pyha, så kan jeg bedre lide designet af Oscar :)

Nu er jeg jo en grøn bønne, men hvad er volumetrisk dosering præcis, det lyder som noget man gerne vil have :D

kennethp
17. December 2015, 19:34
Det betyder blot at du kan programmere den til at køre i en bestemt periode.
Så du trykker på en knap når den skal begynde at brygge og så stopper den af sig selv. Der er mange der synes det er smart, men jeg kan nu godt lide selv at stoppe maskinen.

Dennis79
17. December 2015, 19:43
Det betyder blot at du kan programmere den til at køre i en bestemt periode.
Så du trykker på en knap når den skal begynde at brygge og så stopper den af sig selv. Der er mange der synes det er smart, men jeg kan nu godt lide selv at stoppe maskinen.

Ahh okay, jeg troede det var noget mere smart :) tak for forklaringen

Joe_Black
17. December 2015, 20:15
På de fleste maskiner med volumetrisk dosering er der også en manuel stop start knap.
Jeg ville ikke undvære den feature, men det viser jo bare det vi alle vidste, at vi er forskellige:)

act_dk
17. December 2015, 23:52
Det er ikke bare en bestemt periode - det er en bestemt mængde vand (eller espresso om man vil)..

Skal heller ikke have en maskine uden igen.

Torbenc
28. January 2016, 14:08
Nogen der ved, hvornår den kommer på markedet?

ChristianS
28. January 2016, 15:53
Nogen der ved, hvornår den kommer på markedet?

Elektro's siger midten af februar på linket fra den første post i tråden. :)

Og de har også sat en pris på 645€ + cirka 27€ i forsendelse til DK, hvilket giver en samlet pris på cirka 5000kr.

Anders1
28. January 2016, 20:37

Og de har også sat en pris på 645€ + cirka 27€ i forsendelse til DK, hvilket giver en samlet pris på cirka 5000kr.

Det virker da som en meget god pris, sammenlignet med eksempelvis Silvia, som normalt ligger lige under de 4 .000 fra ny...

Torbenc
31. January 2016, 19:29

Fedt. Havde ikke set der stod en dato der.

Synes prisen er helt fint - Skal have 2 stk. når de kommer ;)

-E*
31. January 2016, 19:59
Jeg tror aldrig jeg kommer til at synes at 5k er så fin en pris på noget at jeg bare snupper to med det samme...

Jack
1. March 2016, 13:47
Umiddelbart er der følgende opdateringer (udover designet):

Smart-steam ventil
Vakuumventil
OPV
Indstillelig timere
WBC-tip
WBC spout

hvad mangler der af mod's hvis man holden den op mod en Oscar 1 med gænse mod's

elektros.it solgte den i 2 udgaver for et par dage siden en orginal og en med instaleret mod's til en pris som var ca 500 dkr dyrer +-
nu har de fjernet deres egen udgave igen :-)

davidsarinelli
1. March 2016, 16:44
Den kan måske mangle HX-restrictore, men de er nemme at montere.

Jack
1. March 2016, 20:00
Den kan måske mangle HX-restrictore, men de er nemme at montere.

Er du sikker på det.. syntes der er lidt forviring omkring Oscar II :confused:

nu dukkede den mod'ede udgave op her http://elektros.it/dk/en/oscar-II-RED.html eller det er faktisk bare en opgradering som man tilkøber http://elektros.it/dk/en/installazione_kit_opv_Sirai_OSCAR_II.html

Jeg er små forvirret ha ha :confused:

vedhæfter hermed screenshot, i tilfældet af de forsvinder igen :-)

907190729073

Installation kit OPV and pressure switch SIRAI on OSCAR II made by ELEKTRO'S
Availability:16 pz
Cod.:Installazione kit OPV_Sirai_OSCAR_II
Brand:Nuova Simonelli

The installation will be done by us before shipment of the coffee machine OSCAR II

Although not strictly necessary, we will install this kit on the coffee machine Oscar

The overpressure valve, known as OPV, makes a constant pressure of extraction of coffee to 10 Bars rather than to 15 Bar

To make it even more reliable Oscar II we install the pressuresta professional SIRAI P302-6

This pressurestat is installed as standard on professional coffee machines, the reliability of this product is outstanding ! The pressure switch Sirai is particularly suitable if you leave the Oscar on for a long time

The installation does not affect neither the proper functioning of the Oscar neither guarantee

Deciding to buy and let us install these kits delivery times are getting longer than 2-3 days